1

Onderwerp: Vraag over piping gel

ik ga voor zaterdag voor men grootouders hun diamanten jubileum een volledig suikervrije taart maken (of toch serieuze poging tot doen).
bovenop maak ik een topper op een cakedrum, uit fondant die ze wel kan bewaren. hiervoor wil ik 'water' maken zoals bij de dolfijnentaart, daar is dat heel erg mooi geworden.
maar nu vraag ik me af of die piping gel uithard, of die ook goed bewaard kan worden?
indien niet, zijn er andere mooie alternatieven?

Let's have a Cake Good Day !!!

2

Re: Vraag over piping gel

nee, pipinggel blijft zacht en lijkt me niet geschikt om lang te bewaren. Ik zou voor een "bewaarstuk" gaan voor blauwe icing in combi met accenten witte icing.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

laat me nu net niet sterk zijn in icing  :nooo

4

Niet echt spuiten, maar gewoon heel ruw met een mes een soort golven maken. Met wit zou ik dan accenten erop spuiten, op de kop van de golf zeg maar.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Ik zou witte icing "marmeren"
Dus beetje blauw erdoor en niet helemaal mengen zodat je een marmer effect krijg en dit erop smeren.
Dan hoef je ook niet meer witte toppen te spuiten.

N-Joy Cakes

6

maar het is voor een rustige vijver, met zwanen...dan heb ik niet echt golven nodig toch?

7

Lijkt me ook niet!,,
Dus gewoon icing kleuren en dan erop spatelen. Gewoon de mix gebruiken en klaar...

N-Joy Cakes

8

geeft dat mooi resultaat? kan ik dat op plastiek spuiten eerst en dan verleggen naar de cakeboard of drum? kan ik icing laten glanzen?

9

Ik zag bij Cake Boss een keer iets van Isomalt en dat smelten in een pannetje, als het weer hard wordt is het doorzichtig volgens mij.

Groetjes,
Michelle

10

Dat kan ook heelgoed alleen is wel veel meer werk en duurder
Het is wel heel mooi

N-Joy Cakes

11

heb wel isomalt sticks liggen, is misschien eens hoog tijd om die te testen! bedankt voor de tip! enkel vraag ik me af hoe ik het juist moet doen. is dus voor een topper, ik moet die sticks smelten, maar dan? eerst afkoelen en dan meteen op de cakedrum, of kan dat op een plastik mapje en kan je het dan ook oppakken en verleggen nadien?

12

heb even wat opgezocht op you tube ed...water is inderdaad gemaakt van isomalt nu, heel tof resultaat...Wel potje voor de microgolfoven om zeep...bodem smolt op den duur gewoon mee met de sticks. nochtans mooi gebruiksaanwijzingen gevolgd.
maar wat is een kapot potje als het resultaat mooi is he?

13

En nu ben ik wel benieuwd , heb je het meteen op de cakedrum gegoten of eerst op iets anders? Wordt het snel hard?

Groetjes,
Michelle