1

Onderwerp: grotere taart maken ipv klein

hallo,
ben net nieuw hier! :D
en heb sinds kort het bakken van taart ontdekt!
ineens helemaal verslaafd!
maar nu heb ik een vraagje heb op internet een recept van bisquitcake genomen,en daar heb ik al 2 taarten van gemaakt maar ik vind ze zo kleine en plat..heb een siliconenbakvorm van +/- 25cm..

ik gebruik daarvoor:

-5eieren (verwarmd)
-125G bloem(weet ook niet precies welke bloem ik moet hebben)
-150G suiker
-Vanillesuiker
-25G maizena
-en een snufje zout.

hopelijk kunnen jullie me helpen :P

2

Re: grotere taart maken ipv klein

en ik zie ook dat als je die 5 eieren met suiker en vanillesuiker 10 min hebt gemixt dat het dan wel op slagroom moet lijken..
bij mij is het echter nog geel en heel waterig en luchtig!

ik doe het in een grote kom met daaraan de mixer met 2 haakjes en dan 10 min automatisch mixen en die kom gaat automatisch rond..
misschien weet iemand daar ook wat tips op!?

xxx

3 Laatst bewerkt door barbaraax (02-05-2011 13:44)

Ik ben ook net nieuw, en ik deed het ook altijd eerst zo hoe jij het nu doet...

maaaar..

ik heb van fun cakes biscuit mix gehaald!!

Er staat op de verpakking hoeveel nodig hebt voor welke maat bakvorm..
je heb alleen die mix eieren en water nodig, dat gooi je in een mengkom en 7-8 min laten mixen en daarna nog 3 min op lagestand

super makkelijk en super lekker!!!
en ik vindt t best goedkoop!

4 Laatst bewerkt door Lindadepinda (02-05-2011 14:00)

Ik mis wel een belangrijk ingredient  :D bakpoeder! Of je moet zelfrijzend bakmeel gebruiken.... Voor 5 eieren moet je met dit recept overigens echt wel 15-20 minuten mixen.

Ik kan je overigens de biscuitmix ook echt aanraden, dat scheelt oa in de mixtijd...

Edit: mixen met de (tja hoe heten die) ballonkloppers (?) en niet met deeghaken in elk geval  ;)

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....

5

oke dus jullie doen het ook gewoon met kant en klare mix?ik ga toch eerst een proberen wat langer te mixeren dan,maar dan zit er bovenop het beslag allemaal luchtbelletjes..of is dit goed?
jaa ik bedoel ook de ballonkloppers kon niet meer op het woord komen hihi..maar in ieder geval bedankt!!

ben nu alleen nog op zoek hoe je soort 3d poppetjes kunt maken als BV nijntje,,,dat die gewoon rechtop zit zeg maar..

6

beppie300 schreef:

ben nu alleen nog op zoek hoe je soort 3d poppetjes kunt maken als BV nijntje,,,dat die gewoon rechtop zit zeg maar..

Kijk eens bij de FAQ's links in de balk bij boetseren? En bij de how-to's vindt je ook wel wat ideetjes.

7

Lindadepinda schreef:

Ik mis wel een belangrijk ingredient  :D bakpoeder! Of je moet zelfrijzend bakmeel gebruiken.... Voor 5 eieren moet je met dit recept overigens echt wel 15-20 minuten mixen.

Ik kan je overigens de biscuitmix ook echt aanraden, dat scheelt oa in de mixtijd...

Edit: mixen met de (tja hoe heten die) ballonkloppers (?) en niet met deeghaken in elk geval  ;)

dat is helemaal niet waar! dat er bakpoeder of zo in moet. kijk maar links bij de recepten bij basisrecept 2, dat is precies wat TS gebruikt.
Idd moet je het dan waarschijnlijk langer mixen, want het moet echt zowat stijf zijn eer je de meel er door gaat spatelen.
Ik heb dit recept de eerste 2 jaar gebruikt bij het bakken en ben pas sinds kort op biscuitmix overgestapt, dus je kunt dit heel goed gebruiken hoor.
En niet de deeghaken gebruiken zoals hierboven gemeld is.

Succes ermee!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=94566

Groetjes, Dorothea.

8

oke dat is dus bij mij nog niet gebeurd!haha
dus je moet ipv bloem,zelfrijzend bakmeel toevoegen?
en dan gewoon dezelfde hoeveelheid aanhouden neem ik aan..
maar hoeveel beslag moet ik maken voor een wat grotere taart?

9

Wat bedoel je precies met groter?? Hoger of van een andere doorsnede?

10

Heb je wel ook de laatste ingredienten erdoorheen gespateld? Zoals ik het lees heb je alles bij elkaar gedaan en de mixer erop gezet?

11 Laatst bewerkt door Dot (02-05-2011 18:02)

beppie300 schreef:

nee, juist geen zelfrijzend bakmeel of bakpoeder gebruiken!!

Bij 25 cm en 7,5 cm hoog kom ik op een inhoud van 3.6liter en dan heb je 7 eieren (350gr totaal) nodig en dus
210gr suiker
175gr meel en
35gr maizena
(per halve liter inhoud 1 ei, geldt voor alle bakvormen!)

verder nog vragen?

Groetjes, Dorothea.

12

Dot schreef:
beppie300 schreef:

Bij 25 cm en 7,5 cm hoog kom ik op een inhoud van 3.6liter en dan heb je 7 eieren (350gr totaal) nodig en dus
210gr suiker
175gr meel en
35gr maizena

verder nog vragen?

oke dan weet ik voldoende;) vond mijn taart maar een beetje plat enzo maar ga nu dit proberen thnx

13

Dot schreef:
beppie300 schreef:

210gr suiker
175gr meel en
35gr maizena

verder nog vragen?

oke dan weet ik voldoende;) vond mijn taart maar een beetje plat enzo maar ga nu dit proberen thnx

14

had trouwens een mooie taart gemaakt van nijntje al zeg ik het zelf alleen de cake was heel hard hoe kan dat?

15

Ik heb heel lang lopen klunzen met zelf gemaakt beslag en er zijn heel wat taartbodems in de prullenbak verdwenen. Heb alle tips die er hier te vinden zijn geprobeerd maar het bleef een drama. Voor mij dus alleen nog maar de mix. Alles in de kom, mixen maar en 10 minuten later de oven in. Geen gedoe met bloem spatelen en vouwen. En uiteindelijk nog goedkoper ook want nu belandt er niks meer in de prullenbak  :D

Life is what you bake it.

16

beppie300 schreef:

had trouwens een mooie taart gemaakt van nijntje al zeg ik het zelf alleen de cake was heel hard hoe kan dat?

heb je de link die ik een aantal antwoorden hierboven neergezet had, bekeken?
had je het net zo gedaan?

Groetjes, Dorothea.

17

jaah heb het zo gedaan,,en ook nog zelfs beginnen met lage temp.en dan na 10 minuten wat ophogen..

hij zag er wel lekker bruin uit..

ik heb een combimagnetron,en op welke soort schaaltje zetten jullie de cake/taart?ik meestal op de kleinste..
had de taart voor nijntje eventjes op 140graden 10 min gebakken op de hoogste schaaltje..denk dat dat te hoog is geweest!

18

wat bedoel je met schaaltje?

Groetjes, Dorothea.

Misschien heb je hier wat aan:
http://suikertaartjes-wavy-taart.blogsp … scuit.html

En zelfrijzend bakmeel of bakpoeder hoort inderdad niet in biscuit! Je kunt wel een gedeelte van het bloem vervangen door zelfrijzend bakmeel, maar het hoort eigenlijk niet. Als je beslag niet rijst doe je iets verkeerd tijdens de bereiding.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

20

Dot schreef:

wat bedoel je met schaaltje?

bedoel een rooster voor de oven ik heb een lage en een hoge welke gebruiken jullie?(voor de hoogte waar de bakvorm op komt te staan)

21

ik heb trouwens deze mixer..heb hem gehad voor me verjaardag..
ik weet niet of deze geschikt is voor de taart te maken maar neem aan van wel!het staat er ook bij,het is geen dure,maar vind hem wel fijn.

zal hier een foto plaatsen weet neit of het zo lukt..
graag hoor ik het.. ;)
[://www.promobutler.be/data/lidl/active/lidl195n000138.jpg]

22

weet zo niet hoe het foto plaatsen werkt zodat je werkelijk de foto ziet maja dan maar even kopieeren en plakken..xxx

http://www.promobutler.be/data/lidl/act … 000138.jpg

23

ik zou het lage rooster gebruiken, je mixer is wel goed, maar je moet idd langer dan 10 min mixen, waarschijnlijk zo'n 15 tot 20 min. minstens.

Groetjes, Dorothea.

24

pfff oke dan ga ik zo aan de slag!mijn man vond dat ik eerst de cake beter moest oefenen dat ik het bekleden van de taarten enzo allemaal wel kon...en dat ik de vulling moet oefenen,heb gister taart gemaakt met botercreme maar dat vind ie helemaal niet lekker :| ..
kan ik door zelf botercreme te maken ook anders dingetjes door de botercreme doen voor een lekkere smaak?

25

moet ik dan trouwens allebei de ballonkloppers gebruiken voor de mixer?dus alle 2?
sorry voor de vele vragen kom miss heel lomp over maja,,wil het gewoon zeker weten..xxx