1

Onderwerp: kwark stijf krijgen

Hallo, ,ik heb een vraag , als ik gebruik maak van kwark vulling dan gebruik ik altijd het kant en klare pak om kwarktaart te maken , hier voeg je melk of water aan toe , slagroom en een bakje kwark.
En dit wordt heel stijf.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit effect zou kunnen krijgen als ik een bakje kwark of vla in de winkel koop?

2

Re: kwark stijf krijgen

;) Wat denk je dat er in een pak kwarktaartmix zit om de kwark op te laten stijven..  :+

Gelatine.. en dat kun je dus ook gebruiken om een bakje kwark steviger te maken zodat je het beter als vulling kunt gebruiken. (overigens wel goed een dijkje spuiten met botercreme als je zulke vullingen gebruikt)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

ja een dijkje spuiten doe ik zowiezo om het marsepein te beschermen, haha nou dat scheet hoef ik neit die dure pakken te kopen , dacht dat zij een soort poeder ofzo. ook enig idee hoeveel gelatine er in een bakje 500 gr kwark moet?

Als ik zelf wat aanpruts met bijv. bosvruchtenmousse, dan gebruik ik ongeveer 500 gr. kwark (en geen slagroom) met 3-4 blaadjes gelatine.

5

super ga ik dat proberen :)

6

op de gelatine staat voor hoeveel vocht 1 blaadje is :Y
Kijk anders bij de vulling-recepten, daar staan er veel met gelatine bij, kun je een beetje afkijken ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl