1

Onderwerp: Taart mee naar Oostenrijk

Aankomende week (woensdag) vertrek ik voor een paar daagjes naar kennissen in Oostenrijk. Nu wil ik een taart maken maar vraag me af hoelang blijft deze goed. We rijden woensdagmiddag weg en zijn en donderdag morgen dus hij zal de hele dag in de auto staan.

Heb er nu al een in de vriezer, als ik deze ontdooi kan ik die dan nog gebruiken of moet ik een nieuwe bakken en deze vanavond vullen en bekleden en vervolgens invriezen en pas woensdagmorgen eruit halen.

Iemand tips, ook voor wat betreft vulling e.d.

Liefs,
Gordijntje

2

Re: Taart mee naar Oostenrijk

Een paar weken geleden ben ik bij mijn schoonvader in Zuid-Frankrijk geweest. Ik heb de taart woensdagmiddag/avond gemaakt en 's nachts in de diepvries gedaan. Donderdag vanuit de diepvries in de koelbox (aangesloten op 12v in de auto) gedaan. We zijn uiteindelijk zaterdagavond aangekomen en hebben tijdens het rijden de koelbox continu aan gehad, maar 's nachts en tijdens pauzes niet. De taart hebben we uiteindelijk dinsdag pas gegeten en deze was nog best lekker! Ik denk alleen dat ie zaterdag lekkerder was geweest, dus ik zou de taart bij aankomst wel z.s.m. eten.

Overigens had ik aardbeienjam en banketbakkersroom als vulling, maar ik heb begrepen dat dat laatste toch nog redelijk bederfelijk is. Een vulling kiezen die buiten de koelkast bewaard kan worden is dus wel aan te raden!

Succes en fijne vakantie! :)

3

Ja idd, ik was wel van plan een vulling te bakken die buiten de koelkast goed te bewaren is zoals jam en botercréme oid (of evt iets anders mochten er goede tips binnen komen).

Helaas hebben we niet de mogelijkheid een koelkast mee te nemen. Ten hoogte een koelbox met wat koelelementen. Maar airco staat wel aan dus temp blijft gelijk aan die in een woonkamer oid.

inderdaad wel een idee om hem pas morgenavond te maken. en misschien gewoon een nieuwe taart bakken en deze in de vriezer gooien als hij klaar is.

wacht nog even de rest van de tips af:)

4

Heb je geen sigarettenaansteker in de auto? Dat is voldoende voor een koelbox op 12volt....... ;)

5

haha, ja die 12 volt stekker hebben we wel:) maar ruimte is beetje een gebrek. Klein koelboxje zou wel kunnen maar hoopte eigenlijk het fantastische antwoord te vinden hoe ik zonder koelkast e,d. een taart veilig mee krijg:)

6

Er zijn van die koelbox dozen waar je een koel element in legt, is dat een idee, ik heb ze bij Blokker gezien, weet natuurlijk niet of dat groot genoeg is. Anders losse koel elementen in de koelbox erbij in doen ?
Succes en een goede reis.

Christine.

kan je dan misschien beter een kapsel bakken en meenemen en daar vullen en decoreren?

8 Laatst bewerkt door Boska (04-05-2011 15:51)

Wij nemen vaker taart mee naar Polen en Roemenië. Gaat prima, wel bc mix als vulling gebruiken. Heb er al meer over geschreven, zal het zo even opzoeken.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=114868
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=106255
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=84537

Succes  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Als je met bc vult kan je hem gewoon zo meenemen. Bij was een taart pas na 1,5 week op en heeft een reis gemaakt van 3 dagen niks aan de hand perfect was hij gewoon nog.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.