1

Onderwerp: even een vraagje

ik ga vanavond mijn 1e taart bekleden maar nu heb ik een paar vraagjes
ik ga hem straks vullen met chocolade vulling die ik volgens recept moet maken met creme fraiche, maar heb ergens gehoord dat je taart die je met marcepein maakt beter niet in de koelkast kan bewaren
nu is mijn vraag kan ik de creme fraiche vulling dan ook buiten de koeling bewaren?
lijkt me niet echt lekker
en dan mn 2e vraag, kan ik de cake gewoon met marcepein bekleden
heb namelijk ook ergens gelezen dat je hem eerst met botercreme af moet smeren omdat je marcepein anders weg smelt ofzo
maar in het recept vanuit een boek staat dat er helemaal niet bij dat je dat nodig hebt
ben zo benieuwd of hij gaat lukken
groetjes kim

Re: even een vraagje

Ik bewaar mijn taartjes met marsepein gewoon in de koelkast hoor, zeker wanneer het een vulling als de jouwe betreft.

Ik smeer inderdaad af met botercreme, wilde jij met je vulling afsmeren of nergens mee afsmeren?

Groetjes
Natasja

Groetjes Natasja!

3

In de FQ's vindt je best veel informatie! oa over voorbereiden voor het bekleden: je zulot iets moeten gebruiken waardoor je marsepein aan je biscuit blijft 'plakken' http://www.deleukstetaarten.nl/faq/71/H … bekleden?/

En marsepein smelt niet zomaar hoor............maar wel als het in contact komt met (teveel) water........

MamavanDean&Julian schreef:

Ik bewaar mijn taartjes met marsepein gewoon in de koelkast hoor, zeker wanneer het een vulling als de jouwe betreft.

Ik smeer inderdaad af met botercreme, wilde jij met je vulling afsmeren of nergens mee afsmeren?

Groetjes
Natasja

ja in dat boek stond niks over botercreme afzo
er staat dat ik met de choco af moest smeren
vandaar mijn twijfel

Ok. Ik zou botercreme maken voor het strakste resultaat.

Groetjes Natasja!

http://94.100.123.75/1295350001-1295400000/1295381201-1295381300/1295381237_5_JzX4.jpeg

hier het resultaat ben er bijna de hele avond mee bezig geweest haha
maar dat is meestal met een eerste taart he

7

kimmetjuh1981 schreef:

hier het resultaat ben er bijna de hele avond mee bezig geweest haha
maar dat is meestal met een eerste taart he

En wat voor een resultaat  :thumb: ! Dat belooft nog wat voor de volgende die we van je gaan zien!

dank je
en dan ben ik er nog niet eens tevreden over erg he
wilde op die rondjes graag een patroontje hebben maar met een mesje lukte dat me niet helemaal dus heb ik heet zo opgelost, maar had het dus anders in mijn hoofd
hoezo alles moet perfect haha
maar bedankt voor je compliment
:)