1

Onderwerp: biscuit plakt aan alle bakvormen !!! Help !

Ik heb net een aantal taarten gemaakt, allemaal in verschillende bakvormen, van metalen PME tot gewone doorsnee huis-tuin en keuken springvormen maar het kapsel blijft aan de randen plakken.
Ik gebruik de biscuitmix van easy cake. Ik hou me volledig aan de voorgeschreven hoeveelheden.
Maar bij het kiepen of losmaken van de springvorm blijft het plakken met gevolg dat de zijkanten van de taart dus min of meer geruineerd zijn. Nou is dat wel op te lossen met het afsmeren, maar ik vraag me af of er meerdere mensen dit probleem hebben en of er een oplossing is.

Soms hoor je wel eens van mensen die de vorm eerst inspuiten met bakspray. Heb ik ook gedaan, helpt niet. Blijft plakken.
Misschien de randen inwrijven met bloem?

Wie kan me helpen met dit probleem?

Je eigen taart is goud waard :-)

2

Re: biscuit plakt aan alle bakvormen !!! Help !

Ik vet het altijd in me roomboter

maar haal je de vormen eraf als ze nog heel
erg warm zijn????

3

Ik doe altijd bakpapier op de bodem en aan de zijkanten.
Ik spray eerst in met bakspray, dan een cirkel bakpapier op de bodem en een strook bakpapier om de randen (zo kun je je vorm ook verhogen) en door de bakspray blijft het bakpapier op zijn plaats. Sindsdien heb ik hier nooit meer problemen mee.

This too shall pass!

ik gebruik de bakspray van dr oetker en ik heb totaal geen problemen hiermee. Je moet zien dat je de volledige oppervlakte echt goed insprayt, even laten drogen, en dan de mix erin.

5

marga-vink schreef:

Ik vet het altijd in me roomboter

maar haal je de vormen eraf als ze nog heel
erg warm zijn????

Nee, ik laat ze altijd goed afkoelen. Zou ik ze beter er warm kunnen uithalen? Dan scheurt het juist nog sneller lijkt me.

En ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Lijkt wel aan deze zak mix te liggen....

Maar die tip van het bakpapier ga ik zeker gebruiken ! Thanks

Je eigen taart is goud waard :-)

6

Da's vervelend! Bij mij gaat het vlekkeloos met eerst invetten met roomboter en dan bestuiven met bloem; even bakblik uitkloppen envullen maar! Nog nooit mislukt :)

succes!

Niet de ervaring zelf, maar het plezier eraan telt :)
http://www.mijntjestaart.mijnalbum.nl

7

Insprayen met dr oetker spray en dan storten zodra hij uit de oven komt werkt bij mij altijd goed  :Y

Say YES with joy. Say NO without fear.

8

Het probleem zit hem echt in het laten afkoelen van je biscuit..

Je moet het biscuit uit je bakvorm storten zodra hij uit de oven komt, dan is hij namelijk mooi droog en is los van de bakvorm (welke vorm dan ook...)

Op het moment dat je het biscuit laat afkoelen in de vorm gaat de buitenkant van je kapsel consenseren, het vocht zorgt dat je kapsel dan vastplakt aan je netjes ingevette bakvorm.

Dus vanuit de oven direct uit de vorm storten, op een taart rooster en daar af laten koelen, dan kan hij mooi uitwasemen en heb je een mooi droog kapsel.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Ook ik spray met dr Oetker en stort 'm als ie net uit de oven komt, gaat altijd goed!

Beauty is in the eye of the beholder...

10

Probeer misschien extra te sprayen een minuutje laten staan en dan het beslag erin.

11

Ik smeer mijn vormen altijd in met olie. Daarna doe ik er bakpapier overheen. Door de olie, blijft het papier goed op z'n plek!

groetjes Syl
Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver.