Onderwerp: Bruidstaart in paars en rood *met dank aan Kwebbeltje!
Eind oktober ontving ik het verzoek een bruidstaart te maken voor een a.s. bruidspaar dat een "alternatieve" bruidstaart zocht. Het paar is al jaren samen, heeft een zoon van 6 en wilde absoluut niet het soort traditionele bruidstaart die de plaatselijke bakkers aanboden. Tijdens de proeverij eind vorig jaar hebben ze wat voorbeeldfoto's bekeken en waren ze er al snel uit, de voorkeur ging uit naar een strakke taart zonder veel "poespas" erop en nog wel eentje van de welbekende Kwebbeltje. Tsja, maar hoe geef je daar nou nog een eigen draai aan? Dus heb ik Kwebbel maar gewoon gemaild met de vraag of zij er een probleem mee zou hebben, en dat had ze gelukkig niet.
De eigen draai zit 'm dus vooral in de kleur naar wens van het bruidspaar en de bruidspaartopper bovenop. Wel wat problemen gehad met de paarse M&B fondant, die scheurde behoorlijk. Bovendien was het hier net flink aan het onweren, dus warm en vochtig, waardoor ik het lastig vond de taarten te stapelen. Maar goed, het was zoals het was en uiteindelijk is het best een fleurige, kleurige bruidstaart geworden, dacht ik:

Volledig gevuld met Oreokoekjescrème. En uiteraard met heel veel dank aan Kwebbel!