1

Onderwerp: cookie texture mat hulp!!!!

Hopelijk kan iemand mij van tips voorzien voor het werken met de cookie texture matten. Heb een setje met 2 cookie cutters en 3 bij behorende texture matten voor baby koekjes.

Zo net geprobeerd de vrijdag gebakken koekjes met fondant te versieren in combinatie met die matjes, maar mijn koekjes zijn gekrompen lijkt wel (ze zijn in ieder geval kleiner dan de stekers), en de structuurmatjes zijn groter. Het leek voor geen meter. Ben er maar mee gestopt. Nieuw koekjes deeg gemaakt en in de koelkast gelegd voor een nieuwe poging, maar zou wel wat tips kunnen gebruiken om

a. de koekjes op de juiste grootte te houden  en
b. de structuurmatjes op de juiste manier toe te passen.

Wie o wie heeft dit al eens gedaan en kan mij tips geven.
Heb al via de zoekfunctie geprobeerd, maar niets kunnen vinden.
Dus alle tips zijn welkom.

Groetjes Mirjam

Re: cookie texture mat hulp!!!!

wat voor koekjesrecept gebruik je?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

het recept van Peggy porschen voor suiker koekjes
uit mijn hoofd 200 suiker 200 boter 1 ei en 400 bloem

Groetjes Mirjam

4

Voor de matjes:" http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=63878

Koekjes heb ik helaas geen tips voor je.

das raar, die horen niet te krimpen... geen idee waar t aan zou kunnen liggen... ik heb niet zoveel verstand van koekjes :S
hoop dat er nu iemand reageert die dat wel heeft :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6 Laatst bewerkt door djehr (01-05-2011 21:52)

Kijk eens in mijn topic over koekjes voor tips:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988
Ik ga even je recept checken. Peggy Posrchen blijft het beste in vorm, dus kan zijn dat je het verkeerde recept hebt...

Recept van Peggy:
Benodigdheden:
400 gram tarwe patent bloem
200 gram (fijne) kristalsuiker
200 gram roomboter
1 losgeklopt ei
Snufje zout

Dat komt dus overeen met jouw recept... :think:  :think:

Tja nou ja morgen maar een nieuwe poging wagen tot bakken.
Heb het deeg al wel in de koelkast liggen, maar als ik morgen na mijn werk thuis kom er maar meteen uithalen, kan het een beetje op temp komen voor ik het ga uitrollen. We zullen zien waar het schip dan strand.
:think:  Gelukkig was het geen opdracht ofzo en hoefden ze niet perse morgen al af te zijn.
Was als cadeautje voor de ouders van een kindje wat ook bij onze gastouder zit, en die er een tweede bij hebben.
Dus dinsdag als ik vrij ben maar een nieuwe poging als ik ook wat beter uit gerust ben i.p.v. zo rond 21.30 nog aan de slag te gaan. Is ook niet zo handig als je een ochtend mens bent  ;)

Groetjes Mirjam

:think: Zat gisteravond nog wat te denken hoe ik het probleem van kleiner wordende koekjes kon oplossen en dacht de oplossing te hebben gevonden. Meteen dus nieuw deeg gemaakt en in de koelkast gelegd. Toen ik vanmiddag thuis kwam meteen eruit gehaald om op temperatuur te komen.
Nou de nieuwe lichting koekjes is uit de oven gekomen en deze zijn na keuring goed bevonden. Ze zijn redelijk gelijk gebleven van formaat en vorm.  :Y Heb alleen het recept van peggy porschen iets aangepast door 20gr bloem te vervangen door zelfrijzend bakmeel. is heel goed gegaan. ik ben dik tevreden.  :)  morgen als de kleine ligt te slapen ga ik ze maar versieren.

Groetjes Mirjam