1 Laatst bewerkt door Nokkie (01-05-2011 19:39)

Onderwerp: botercreme mix Funcakes

Ik wil graag weten of de botercrème gemaakt met de mix van Funcakes ook valt onder de buiten de koelkast te bewaren vullingen.
Ik kom er niet uit.

Ingredienten Funcakes botercrème:
suiker, gemodificeerd zetmeel E1422, dextrose, weipoeder, lactose, tarwezetmeel, geleermiddel E450, E339, E516, verdikkingsmiddel E415, E404, emulgator, zout, aroma (dragerstof melk)( info vansite  taartwinkeltje Eindhoven).
Mij zegt in dit geval dragerstof melk niets.
Wil dat zeggen dat er melk in zit en dus in de koelkast bewaard moet worden?

Ik heb dit gelezen, http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 83&p=2 en dan zou je denken dat het wel buiten de koelkast bewaard kan worden.

Op de site van Funcakes kan ik alleen dit vinden:
Crème en gedecoreerde taarten met crème bewaar je in een koele ruimte of in de koelkast.
Maar het is mij niet duidelijk of dat alleen om de advocaat botercrème gaat (http://www.funcakes.nl/?Idee%26euml%3Bn … grave%3Bme)

Ik zit ook al te denken, misschien verschilt het per merk mix of het wel of niet in de koelkast bewaard moet worden?

2

Re: botercreme mix Funcakes

Je kan het buiten de koeling bewaren...iig. tijdens de maak van de taart. Daarna gaat hij gewoon de koeling in.

3

Een taart gevuld met deze creme laat ik juist buiten de koeling.

4

Al geprobeerd deze vraag bij funcakes zelf te stellen?

Directe link naar dat taartwinkeltje mag overigens niet  ;)

5

Karin09 schreef:

Al geprobeerd deze vraag bij funcakes zelf te stellen?

Directe link naar dat taartwinkeltje mag overigens niet  ;)

Nee, heb ik wel even aan gedacht maar het is zondag vandaag, en dacht er misschien via dit forum uit te komen.

Chips, is ook zo, probeer de link zo weg te halen.

6

Ben wel benieuwd naar het antwoord dat je gaat krijgen.

7

Ik heb net gelezen bij recepten buiten de koelkast dat het zou kunnen.Ik doe dat ook vaak maar niet met het warme weer.Of je moet een koele plek in huis hebben?

groetjes van Ann

8 Laatst bewerkt door Nokkie (01-05-2011 21:35)

Hai Ann, dank je wel voor het reageren.
Bij het lijstje langer buiten de koelkast houdbare vullingen staat inderdaad botercreme, maar ik ben er sinds kort achter dat dat niet voor alle botercremes opgaat.  Ik weet niet of jij hier ook van op de hoogte bent?  Zie bijv. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 83&p=2

9

je linkje werkt niet..........en ik ben eigenlijk wel heel benieuwd. Heb zelf ook gezocht, maar kan niet snel iets ontdekken.

10

Wat ik las op dit forum was dit:

als jullie het erover hebben dat botercrème buiten de koelkast staan, gaat het dan om de botercrème van de mix of ook 1:1??
Beide bc's

Gewone botercreme wel buiten koelkast, of je een smaakje erdoor heen doet, maakt niet uit.  maar BC extra niet buiten koelkast, want daar zit melk of Banketbakkersroom in.

Mix geldt ook als botercreme extra.

Omdat bovenstaande info elkaar soms tegenspreekt, toch maar een mailtje naar Funcakes gestuurd en dit was hun antwoord:
Taarten gevuld met botercrème kunnen inderdaad buiten de koelkast blijven. Bij een temperatuur van 20 graden, adviseren wij maximaal 2 dagen. 
(Voor andere beginners: je loopt enig risico als je met de mix afsmeert, wil je geen risico lopen maak dan voor het afsmeren ook 1:1 botercreme aan)