1

Onderwerp: Kasteel voor jongste dochter (Feedback welkom)

Voor onze kleinste meid die vandaag 2 jaar is geworden.

Veel werk, uren ben ik bezig geweest, maar wat ben ik trots op mezelf. Vind hem zo mooi geworden.
De oooohhhh's en aaaahhhhhh's  waren niet van de lucht vanmiddag toen het bezoek het kasteel zag. Hij was lekker: gevuld met lemon curd, citroenkwarkmoesse en stukjes ananas. Heerlijk fris.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EFII6QZC-D.jpg

Feedback is welkom

Re: Kasteel voor jongste dochter (Feedback welkom)

ik vind hem ook erg mooi :thumb:

3

Wow erg mooi! Waar heb je de torens van gemaakt?

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

4

Mooi! :thumb:

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

5

Wauwie!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

6

leuk!
en wat een goed idee om ijshoorntjes te gebruiken als torens

7

:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:
wat moet je zeggen wauw

8

wauw

en goed verzonnen die oubliehoorns bovenop

9 Laatst bewerkt door geetje (01-05-2011 21:18)

Bedankt voor de complimenten.

Torens zijn gemaakt van fondant met tylose. Lapje om een lege huls van de keukenrol(gewikkelt in huishoudfolie), laten drogen. Yshorentje erop en vlaggetje van snoeppapier.

Was ik nog vergeten te zeggen, dat het kasteel gemaakt is aan de hand van het boek:Two-Hour Party Cakes van Carol Deacon.
Dus de yshorentjes heb k niet zelf verzonnen  ;)

10

mooi zeg!!

11

Wat een plaatje, prachtig !!

Groetjes, Conny

ik vind hem super!

13

wauw, deze is prachtig! hier wordt toch ieder meisje blij van!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

14

heeel mooi :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

15

De titel van het boek, waaruit ik de inspiratie heb gehaald voor de taart doet zijn naam geen eer aan in dit geval. Ik heb de uren niet geteld dat ik bezig ben geweest aan de taart, maar het waren er meer dan 2  :D

16

echt prachtig!!

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

17

Heel mooi!  :thumb:  :thumb:

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

18

wauw, mooi hoor!

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

19

echt prachtig zeg! :thumb:

20

schitterend!! :cool:

21

wow geweldig!!! ik ga voor zaterdag ook een taart voor mijn 2 kids maken. hopelijk wordt hij ook net zo mooi als deze!!

22

mooi hoor.

23

Feedback Geetje???
Hij is prachtig en het ontroert mij elke keer weer als ik zie hoeveel liefde een moeder in de taart voor haar kind stopt.....

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Ik vind hem prachtig

25

Iedereen heel erg bedankt voor de complimenten. Ik word er stil van en behoorlijk verlegen (en daar heb ik niet zo snel last van  :lol: ). Maar de taart heeft me letterlijk bloed en zweet gekost, nog net geen tranen.

Opzich ging het maken van de torens redelijk goed, ging wel wat tijd inzitten, maar geen echte grote problemen.

Het bloemen spuiten van royal icing had al wat meer voeten in de aarde: dan weer te dun, dan weer te dik. Maar uiteindelijk had ik een hele bult leuke bloementjes.

De volgende avond heb ik de bloemenranken op de torens gespoten en de bloemen er op geplakt met icing. Omdat ik dacht dat als ik de torens vlak in mijn hand kon houden, dat het spuiten dan wat makkelijker voor mij zou zijn, dan wachten tot dat de torens rechtop stonden.

Toen mocht ik eindelijk beginnen met het bekleden van de taart. Kids wilde weer helpen. Leuk natuurlijk, maar NU EVEN NIET.........
Oké vulling maken: citroenkwarkmousse.  :s  wilde maar niet opstijven en ik begreep er niets van. Bleek..... dat een vande kids met der vingers aan de knop had gezeten en de koelkast stond dus op stand 1. Snel de ulling in de andere koelkast en ik kon verder. Vullen en afsmeren ging verder prima. Dus vol goede moed verder met het uitrollen van het fondant. Stoot ik mijn vinger en heb een snee in mijn nagelriem  :s  Ik heb nooit geweten dat er zoveel bloed uit een nagelriem kan komen. Werken met een pleister wilde ik niet (vind ik niet zo smakelijk) dus wachten en wachten en wachten. Uiteindelijk was het 22.30 uur voordat ik echt los kon, maar toen ging het redelijk snel en ik was om 00.15 uur klaar en trots. En toen moest ik de koelkast verbouwen omdat de toren op de taart te hoog was.

Voor 15 mei mag ik mijn eerste opdrachttaart maken: Een ridderkasteel met draak. En ik heb me nu bedacht dat ik de torens ook van biscuit ga maken, dan kunnen ze die ook nog opeten. Vond ik nu nl. wel jammer dat je mijn torens niet kon eten.

Zo een heel verhaal (sorry) bijna net zolang, als het maken van de taart   :D  :cool: