1

Onderwerp: Zonder gluten EN zonder suiker

Voor iemand met allergieen wil ik een taart maken zonder gluten en zonder suiker...ahornsiroop mag wel andere suikers niet..

Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken voor de bsicuit of cake.

En zou ik zelf fondant kunnen maken zonder zuiker en met ahornsiroop?

2

Re: Zonder gluten EN zonder suiker

heb je hier al gekeken

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Fondant maken met ahornsiroop lijkt me moeilijk. Ik denk dat je er wel botercreme mee kan maken.

Zonder gluten zijn er goede bakmixen te koop. Maar ik denk dat je wel wat extra bakpoeder moet toevoegen omdat je geen gewone suiker gebruikt. Mijn ervaring is dat de cake dan wat compacter blijft. Vandaar dus die extra bakpoeder, dan wordt het toch weer lekker luchtig.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Nou ik ga eens wat expirimenteren...
Dank jullie wel :)

5

Zonder suiker en zonder gluten is geen doen. Je kan met zo'n cake iemands hoofd inslaan zo compact blijft het en met veel meer bakpoeder ga je het proeven. Dan maar alleen zonder suiker bakken. Degene voor wie het is mag wel suiker en gluten maar zegt dat het beter is om het niet te eten....

6

Als het beter is om het niet te eten, maar wel mag dan zou ik vragen of hij/zij met zijn verjaardag (of voor welke gelegenheid de taart is) eens niet lekker wil zondigen.
Het is best heel moeilijk om fondant te maken zonder suiker (zeg maar niet mogelijk :s ). Ahornsiroop is nl heel plakkerig en de suiker die je normaal gebruikt voor fondant is gewoon droog spul.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ik mag zelf ook geen geraffineerde suikers en rietsuiker. Gelukkig wel gluten ;-) Lekkere hobby  heb ik dus ;-) Manlief vindt het niet erg, want die is nu "proefkonijn" :-D  :9

Maar nu weer "on-topic":
Maar het lijkt mij makkelijker om zonder gluten te bakken. Van Schar heb je ook een goede mix. Zonder suiker is met fondant of marsepein-taarten echt niet te doen, volgens mij.  Er schijnt in reformwinkels wel marsepein op basis van honing te verkrijgen te zijn, maar dat is volgens mij wel heel duur en of het prettig werkt durf ik niet te zeggen.

Als ik nu iets zonder suiker moet maken maak ik vaak appelgebakjes van bladerdeeg (evt in een glazen muffinvormpje), appel, kaneel en druivensuiker (wat bij mij wel weer mag)

Maar reken maar dat ik over een week met m'n verjaardag echt een keer ga zondigen!!!!  :9  :9  :9  :9  :D  :D  :D  :D