1

Onderwerp: Egale bovenkant

Had een tip gelezen en vandaag uitgeprobeerd.
Als je je deeg voor je het in de oven zet eventjes met een plantenspuit nasproeit komt je biscuit zonder plooien uit de oven.Het werkt echt. Je hoeft op deze manier niets meer weg te snijden.

2

Re: Egale bovenkant

bedoel je gewoon zo uit de mixer en dan in het bakblik water opspuiten?

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

3

Ja, als het deeg in het bakblik is eventjes besproeien. Het verschil is echt heel erg groot.

Ja klopt! heb het afgelopen weekend voor het eerst geprobeerd nadat ik de tip hier op het forum al had gelezen, en het werkt super!  :thumb:

5

Ik heb het vanmorgen geprobeerd en het ging echt super!
Bedankt voor de tip!

6

Ja, het verschil is echt erg groot he? Heb de tip van iemand die de opleiding van bakker volgt...

Hè jammer, net een biscuit klaar. Volgende week ook maar eens uitproberen.

8

Dat  is een handige tip, nu nog even onthouden als ik biscuit ga bakken zondag, ik wil nog wel eens wat vergeten :D

9

Ik ga morgen eerst een goeie plantenspuit halen. En dan ga ik het gelijk uitproberen.
Krijg in het midden altijd een berg. Hoeft alleen nog een witte top op en het Himalaya gebergte is geboren in mijn over  :lol:
Dus ben erg benieuwd. Zal het nog wel even laten weten.

10 Laatst bewerkt door mariep (30-08-2011 12:23)

Ik had wel geen "berg" maar altijd heel grote plooien. Dat is nu niet meer maar of het nu ook voor een "berg" werkt weet ik niet hoor  :)
Probeer eens op wat lagere temperatuur en wat langer bakken. Ik denk dat dat wel helpt.

11

Inderdaad wat rustiger bakken doet ook heel veel (bijv. 10 graden minder)

12

Net gisteren een kapsel gebakken... bij de volgende ga ik het uitproberen (als ik het in die tussentijd niet vergeten ben)

Groetjes Marianne