1

Onderwerp: Roze en blauw

Omdat ze nog niet weten wat het wordt. Mijn derde taartje en eerste buiktaart. Voor mijn zwangere collega die woensdag jarig is.
Tips en feedback zijn welkom.

http://img16.imageshack.us/img16/3228/p1020367x.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2

Re: Roze en blauw

Hij is zeker mooi, mooi strak ook voor zover ik kan zien!
Wat ik bij zo'n volgende 'tietentaart' zou proberen, is ze wat meer bij elkaar te maken. Nu is het net of ze los van elkaar staan, er geen lijf achter zit.

3

Mooi hoor! :Y 

Ik ga deze week ook een buiktaart maken, heb alleen 1 vraagje, als eerste bedek je het natuurlijk met de huidskleur, maar hoe heb jij afgemeten wat je de kleur blauw wil, en wat huidskleur? Ik wil een V halsje maken maar moet ik hem dan eerst helemaal bekleden en later pas de V er uit snijden?

Hmm..beetje lastig omschreven hoop dat je me begrijpt!

4

Swetz schreef:

Wat ik bij zo'n volgende 'tietentaart' zou proberen, is ze wat meer bij elkaar te maken. Nu is het net of ze los van elkaar staan, er geen lijf achter zit.

Je hebt gelijk hoor maar ik wist dus ff niet hoe ik dat moest doen  :rolleyes:

hebben die ikea schalen geen "put" in het midden? ik had dezelfde schalen namelijk gezien bij een andere winkel, maar op de bodem zit een rondje putje weet niet hoe je het noemen moet. Als ik de taart dus zo neerleg als de buik dan zie je een deuk in het midden van de buik. Werken jullie die weg met de botercreme of zijn die ikealen schalen echt helemaal rond??

6

Die schalen van de ikea zijn zo goed als rond  :Y
Inderdaad bij andere winkels zi eik ze ook wel eens me t een enorme deuk .
Wat ook een ideetje kan zijn, is de taart niet in een ronde vorm bakken, maar een ronde vorm 'bekleden' met taart, door bijvoorbeeld plakken cake door de lengte te snijden en die afgewisseld met vulling in de schaal te 'metselen'. Eindig met een laagje cake, even aandrukken en dan kun je hem storten, heb je ook een mooie bol!
(hoop dat je het snapt)

7

monataartje schreef:
Swetz schreef:

Je hebt gelijk hoor maar ik wist dus ff niet hoe ik dat moest doen  :rolleyes:

Ik heb nog geen ervaring met dit soort taarten maar ik zou dan gewoon een klein stukje van beide rondjes afsnijden zodat de 'kuil' middenin wat kleiner wordt.

8

leuk gedaan hoor.