1

Onderwerp: voorgekleurde Zeelandia marsepein

Ik ben aan het overwegen om voorgekleurde Zeelandia marsepein te kopen, maar ik zou graag eerst willen weten of er al mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Ik wil deze marsepein (m.n. zwart en rood) gebruiken om hele taarten te bekleden. De blanke Zeelandia is super, maar is de voorgekleurde dat ook? Of toch maar zelf kleuren? Maar dat blijft m.n. bij zwart moeilijk vind ik. Ik heb wel al rood en zwart van Funcakes gehad, maar dat komt er hier niet meer in.

Kortom, graag ervaringen :) .

Re: voorgekleurde Zeelandia marsepein

voorgekleurd? wie heeft die dan gekleurd? Zeelandia doet dat niet  :nooo

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Dacht dat Zeelandia alleen rose, geel en groen voorgekleurd had, is dat veranderd dan?

Kijk maar bij spullen voor je taart...

Daar hebben ze echt zeelandia in meerdere kleuren.

Groetjes Natasja!

5

taart en decoratie heeft ook voorgekleurd van zeelandia werkt super
vooral de zwarte

ja el idd, alleen rose geel en groen komt van zeelandia zelf. die zwarte komt dan ergens anders vandaan. Misschien doet spullen voor je taart dat zelf?  :think:

groetjes Tirza     

Denk niet dat sonja dat zelf gaat kleuren. Daar heeft ze toch geen tijd voor zou je denken Heb het in meerdere wenahops gezien. Hahahha  :think: Nou twijfel ik ook

Groetjes Natasja!

op de site van zeelandia staan de kleuren die El al noemde, andere kleuren staan er niet bij. Misschien doet iemand anders dat voor spullen voor je taart, maar zeelandia zo te zien niet...

groetjes Tirza     

Taartshoppie heeft 10 kleuren van Zeelandia.

@miep75: jij vindt hem dus fijn begrijp ik. Net zo fijn als de blanke marsepein?

10 Laatst bewerkt door kicsi (01-05-2011 20:37)

Ik zal jullie even helpen ;)

Inderdaad de kleuren worden niet door ons gekleurd ze worden voor ons gekleurd en voor anderen.

Het is dus gewoon de 1/3 die we gewend zijn maar dan in een kleur. En werkt dus het zelfde. Er komen nog meer kleuren bij maar ze zijn nog wat aan het uitproberen met de nieuwe natuurlijke kleurstoffen.

Zo is er ook al grijs alleen moet die nog lichter van kleur worden en komen er nog een paar leuke kleuren bij.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

11

Ik heb laatst de rode, witte en zwarte voorgekleurde marsepein gehaald! Ik vond het een stuk zachter en plakkeriger dan de 'gewone' marsepein van zeelandia!! Viel me echt vies tegen!!

12

Ik vind de voorgekleurde ZL ook te plakkerig en te zacht. Maar voor de sugarcraftgun is deze juist weer wel fijn  ;)

13

sil's taarten
ik vind hem niet zo fijn werken als de blanke maar zeker fijner als de voorgekleurde van funcakes

14

Ja voor de sugargun is het wel weer ideaal, al ben je dan wel kweet niet hoe lang bezig dat plakkerige spul er weer uit te krijgen hahahaha

15

Summer1985 schreef:

Ik heb laatst de rode, witte en zwarte voorgekleurde marsepein gehaald! Ik vond het een stuk zachter en plakkeriger dan de 'gewone' marsepein van zeelandia!! Viel me echt vies tegen!!

Dat komt door de toevoeging van de kleurstof en de versheid van de marsepein dat hij zo zacht is.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

Ik denk dat ik het toch maar houd bij zelf kleuren dan. Alleen zwart blijft moeilijk vind ik.

17

Sugar Flair black extra gebruiken nergens last van. ;)

Is deze beter dan Americolor Super Black? Ik twijfel altijd tussen deze twee.

19

kicsi schreef:
Summer1985 schreef:

Dat komt door de toevoeging van de kleurstof en de versheid van de marsepein dat hij zo zacht is.

Tjsa.. dat kan wel zo zijn.. maar voor mij was het gewoon onwerkbaar.. :S is ook zonde!!

20

Sil's taarten schreef:

Is deze beter dan Americolor Super Black? Ik twijfel altijd tussen deze twee.

Ik zeg 100x beter maar dat is mijn mening probeer het een keer uit en ik denk dat je overstapt. ;)  Ook voor Rood.

Dat ga ik dan zeker eens uitproberen :thumb: .