Onderwerp: Hoe maak ik van tylose lijm?
Wie kan mij vertellen hoe ik van tylose lijm kan maken?
Hoeveel gr poeder en moet je het gewoon mengen met water?
En hoeveel water? moet het gekookt zijn, warm? heb werkelijk geen idee.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Hoe maak ik van tylose lijm?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie kan mij vertellen hoe ik van tylose lijm kan maken?
Hoeveel gr poeder en moet je het gewoon mengen met water?
En hoeveel water? moet het gekookt zijn, warm? heb werkelijk geen idee.
Ik doe in een bekertje altijd een theelepeltje tylose en een borrelglaasje water bij elkaar. (Roeren gaat niet). Dit laat ik een uurtje staan in de koelkast en daarna is het lijm geworden.
Ik doe een afgestreken theelepel tylose op ca. 100 ml water. (Water gekookt en afgekoeld.) Dit een poosje laten staan. Daarna doorroeren en je hebt lijm. In de koelkast blijft dit maanden goed.
Tip: als je de lijm die je nodig hebt uit het poje schept (op een schoteltje ofzo) kun je hier heel lang mee doen, want dan wordt de lijm in het potje niet vies.
Deze tip kreeg ik ook hier op het forum!
Ik gebruik het recept op maakjetaart.nl
maakjetaart.nl/home.php?PID=Taarten&AID=49&SAID=53
Werkt erg goed!
Groet,
Gwen
[edit T, geen hyperlinks aub]
bedankt ga ik eens even uitproberen
plakte tot nu toe alles met een beetje water maar plakt niet super of de fondant gaat soms lopen
bedankt
ga ik eens even uitproberen
plakte tot nu toe alles met een beetje water maar plakt niet super of de fondant gaat soms lopen
Dan gebruik je waarschijnlijk te veel water. Ook met de lijm geldt dat je maar een klein beetje moet gebruiken.
Sorry voor de hyperlink...
Ik gebruik zo'n klein koffiemelk flesje, afgekoeld gekookt water er in, theelepel tylose, paar dagen achter elkaar geregeld schudden en de lijm is klaar. Ik bewaar m op kamer temperatuur....Moet ie echt in de koelkast?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Hoe maak ik van tylose lijm?