Onderwerp: Iemand ervaringen met light-taart?
Ik wil graag een taart maken voor iemand die aan het afvallen is, dus niet te veel calorieën...
Kun je eigenlijk wel een taart maken die vrij ligt is?
Ik hoop dat iemand tips heeft.
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Iemand ervaringen met light-taart?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil graag een taart maken voor iemand die aan het afvallen is, dus niet te veel calorieën...
Kun je eigenlijk wel een taart maken die vrij ligt is?
Ik hoop dat iemand tips heeft.
Alvast bedankt!
Taart en light past niet in één zin
haha ja daar was ik al bang voor....
Ik dacht misschien is er een goede vervanging....of een lichte vulling..
Nouja, anders maak ik maar gewoon een mini taartje
(Toen ik zag dat jij gereageerd had dacht ik eerst: "ohneeee sta ik weeeerrr in de verkeerde rubriek?" hahaha)
Nope, taart is nou eenmaal taart
Je zou wel met suikervervanger kunnen bakken, Tagatesse bv, te koop bij AH, bij de reformafd.
Wel de zoet, niet de calorieen
Tja, qua fondant en marsepein, daar doe je niet veel aan!
Groetjes
Louise
Echt light krijg je hem natuurlijk nooit Maar er zijn zat opties om een heerlijke frisse taart te maken die wat minder calorie rijk zijn dan botercreme, slagroom of jam..
Denk aan vers fruit.. of zoek tussen de monatoetjes een lekkere frisse pudding op yoghurt basis..
Of Griekse yoghurt (die is echt heel dik) met een schepje honing en walnoten..
Biscuit is natuurlijk al veeeeeel meer light dan Cake.. dus daar zou ik niets aan veranderen
Er is een hele makkelijke manier om taart te eten met maar de helft van de calorien: Een half stukje!
tja...misschien een carrot cake bakken? ik vertel er trouwens altijd bij dat er in mijn taarten geen calorien zitten... en geen suiker...of boter...
Hahaha bedankt voor het meedenken...
Ik denk niet dat mijn schoonmoeder het leuk vindt als ze een dummie krijgt ik daarentegen zou het best grappig vinden, snijdt ze 'm aan en dan zit ze dan ineens een stuk piepschuim te eten
vers fruit was inderdaad al mijn idee...walnoten heb ik ook in huis alleen geen griekse yoghurt...hm da's minder...
En de kwark is ook nog op, hehe.
Anders de taart toch nog maar even uitstellen en dan kwark kopen
Er is een hele makkelijke manier om taart te eten met maar de helft van de calorien: Een half stukje!
![]()
Ja hoor dat kan best, alleen moeten ze dan niet het marsepein opeten wat er op een taart zit want dit heft elkaar direct op.
Maar biscuit is op zich niet vet (wel suikers natuurlijk) je kan vullen met klopklop ertussen, eventueel met een saromasmaakje, light jam is een optie.
dus gevuld biscuit is geen probleem......alleen de bekleding dus wel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Iemand ervaringen met light-taart?