Re: Siliconen mal zelf maken?
Ik heb het altijd met boter vastgezet dat ging prima. Ik heb nu een nieuwe manier, kaarsje aansteken--> druppelen --> model erop --> klaar wel niet meer eraan zitten dan kan het weer losraken .
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Siliconen mal zelf maken?
Ik heb het altijd met boter vastgezet dat ging prima. Ik heb nu een nieuwe manier, kaarsje aansteken--> druppelen --> model erop --> klaar wel niet meer eraan zitten dan kan het weer losraken .
Bedankt voor jullie antwoorden keus zat.
Ga het morgen proberen.
Dames wat doe ik verkeerd.
Ik heb een broch gemaakt met de siliconen culinair.
Maar nu ik hem eruit heb gehaald zit de siliconen ook deels aan de onderkant, dus is het model niet goed .
Ik heb het vast gezet met kaarsvet en toen gegoten.
Kun je het teveel niet er af snijden?
Dan is de siliconen onder het model gelekt... Blijkbaar werkt de truc met het kaarsvet niet goed. Ik doe het altijd in klei (handig die kids in huis... )
Dan is de siliconen onder het model gelekt... Blijkbaar werkt de truc met het kaarsvet niet goed. Ik doe het altijd in klei (handig die kids in huis...
)
Doe je dan de hele onderkant van de mal met klei .
Of een heel klein stukje erop.
Hallo allemaal,
Ik bezocht het forum al vaker, maar heb me nu speciaal om te kunnen reageren aangemeld
Kijk maar eens op www.sillicreations.nl
Daar vind je kneedbare culinaire siliconen! Dit bedrijf zit in Eindhoven.
Ik heb het vandaag zelf besteld dus ik ben erg benieuwd hoe het werkt.
Groetjes, Ilse
Die is hier ook al voorbij gekomen.........
Vanaf 2 Mei ook verkrijgbaar bij siliconesandmore.com maar dan goedkoper en zonder transportkosten Ik heb al besteld als pre-order of zoeits, ben erg beniewd.
En voor de Belgen uit omgeving Antwerpen: tegenwoordig zijn de siliconen (ik denk de kneedbare, maar weet het niet zeker) ook bij Maya's in de Kasteelpleinstraat verkrijgbaar. Scheelt weer verzendkosten en je krijgt er altijd een supergezellige babbel bij.
via google zoeken op silly plastics ideaal om mee te werken , en per mal maar weinig gram nodig en voor 250 gram a plus 250 gram b door elkaar kneden en dan mallen maken , en voor aplus b betaal je vanaf 100gr 9 euro
maar minimaal per malletje heb je 10gr nodig dus kan je 10 mallen maken voor 9 euro
heet ook wel plastic fantastic van silly
groetjes nadine
via google zoeken op silly plastics ideaal om mee te werken , en per mal maar weinig gram nodig en voor 250 gram a plus 250 gram b door elkaar kneden en dan mallen maken , en voor aplus b betaal je vanaf 100gr 9 euro
maar minimaal per malletje heb je 10gr nodig dus kan je 10 mallen maken voor 9 euroheet ook wel plastic fantastic van silly
groetjes nadine
Plastique Culinair bij siliconesandmore.com dus goedkoper en geen transportkosten
Taartenmarie schreef:Dan is de siliconen onder het model gelekt... Blijkbaar werkt de truc met het kaarsvet niet goed. Ik doe het altijd in klei (handig die kids in huis...
)
Doe je dan de hele onderkant van de mal met klei .
Of een heel klein stukje erop.
Ik heb een plankje waar ik een lapje klei op leg. Daar druk ik de lego blokken in en hetgeen waar ik een afdruk van wil maken. Er lekt nooit iets weg op deze manier.
EyeCandy schreef:
Ik heb ook een setje Siliconen Culinair gekocht nadat ik lang getwijfeld heb. Gelukkig maar want de prijs was ondertussen gedaald en ik moet zeggen dat het me 100% is meegevallen.
Mijn vriendin is helemaal gek van Mini's dus leek het me een leuk idee om een marsepein mini te maken. Dus een model mini gepakt kiertjes dichtgesmeerd met boter, in een bakje gezet en vervolgens de siliconen eroverheen gegoten.
Na 2 uur ontmald, het dakje erin geduwd met witte marsepein en daarna de rest met rode marsepein opgevuld.
1 uurtje in de vriezer ( geen idee of dat iets met marsepein doet, maar het smaakt nog goed ) en daarna ontmald. Het resultaat is fantastisch zelfs de spiegeltjes zaten erop
Kijk maar naar de foto voor het resultaat. Nu nog de andere kleuren maken..
Hey eyecandy!
Ik verbaas me toch wel een beetje over de mogelijkheden hoor!
Ik vraag me af of we de malletjes die we maken ook kunnen verkopen!?
Ow wat zijn ze leuk wilde er ook een maken voor als ik mijn rijbewijs haal want ik ben ook gek op mini cooper, maar ik kan geen kleintje vinden om een mal van te maken. Verkoop je de malletjes ook? en voor hoeveel als dat zo is?
Heey! wow... Volgens mij is dit één van de langstlopende onderwerpen hier. Daar ben ik dan wel weer trots op (niet dat ik er zelf veel aan heb gedaan...)
Ik begrijp dat er nu ook kneedbare siliconen zijn? Mij lijkt toch dat de details niet zo heel goed zijn dan... Daarbij vind ik het erg duur. Met die gietbare heb je voor de helft van het geld veel meer en als je goed giet haal je er veel meer mallen uit.
Maar goed ik wil ook wel eens die kneedbare proberen. Nooit geschoten is altijd mis of zoiets.
Ik begrijp dat het bij Silly en bij Siliconesandmore te krijgen is. Ik heb geen idee welke beter is. Heeft iemand ervaring? Ik neem aan dat er niet veel verschil is, dus dan ga ik maar voor de goedkopere versie van siliconesandmore. Daarbij weet ik gewoon dat zij veel verstand hebben van siliconen en kan ik er altijd terecht voor vragen. Vervelend is wel dat ze pas vanaf mei leveren... Of ik zo lang kan wachten?...
Heb met kneedbare silliconen een mal van badeend en soort amulet gemaakt.
Snel met goed resultaat
@veerle
heeft maya's ook een webshop?
alvast bedankt
@veerle
heeft maya's ook een webshop?
alvast bedankt
ja: mayas.be
Volgens mij heb ik nu alle berichtjes gelezen maar ik kom er niet echt uit hoeveel mallen je nu kan maken uit een kilo. Als je bv 3 legoblokjes neemt, hoeveel heb je daar dan voor nodig? Ik probeer in te schatten of ik 1 kilo of 2 kilo nodig heb voor mijn ideetjes namelijk.
Groetjes,
Lisette
Volgens mij heb ik nu alle berichtjes gelezen maar ik kom er niet echt uit hoeveel mallen je nu kan maken uit een kilo. Als je bv 3 legoblokjes neemt, hoeveel heb je daar dan voor nodig? Ik probeer in te schatten of ik 1 kilo of 2 kilo nodig heb voor mijn ideetjes namelijk.
Groetjes,
Lisette
Dat ligt er natuurlijk aan hoe groot je de mallen maakt Maar voor 3 legoblokjes heb je maar 'n paar gram nodig.
Ik had 500 gram besteld, maar als ik zie hoeveel malletjes ik daar van heb kunnen maken. Behoorlijk wat.
Ik zou zeggen, gewoon wat bestellen (bijvoorbeeld 500 gram) en dan merk je vanzelf hoeveel mallen je daarvan kunt maken.
Je kunt toch altijd weer bijbestellen?!
Groetjes, Ilse
De legoblokjes heb ik met gietsiliconen gedaan, dat ging net iets mooier.. zonder luchtbellen etc. De parelrand en het horloge ging weer gemakkelijker met de kneedbare variant. Overigens vind ik de siliconen van Siliconesandmore.com beter dan die van silicreations en ze zijn nog goedkoper ook
Hallo
Weet nmiet of jullie hier iets aan hebben?
online-zeepwinkel.nl/c-1002072/sillicreations-zelf-maken/
Dit is een zeepwinkel
Is dat allemaal wel voedselveilig dan?
Ik gebruik liever:
http://www.siliconesandmore.com/Handlei … 0%20NL.pdf
Lijkt me hetzelfde product alleen is dit niet voor zeepmallen maar speciaal voor voedsel, lijkt me wel zo veilig als je je taart ermee wil versieren
Is overigens ook nog goedkoper en gratis thuis bezorgd
@ Kars, de silicreations is voedselveilig, zie ook de foto's hierboven.. de groene mallen zijn allemaal daarmee gemaakt.
wat gaaf, ik wil ook beginnen met taarten maken en dit maakt het alleen nog maar leuker haha.
ik vraag me af zoals met die eend, van trotse mama.
jij hebt de eend op zijn zij neergelegd en toen silliconen gegoten? maar hoe krijg je dan het hele eendje? je hebt dan toch ook een opening om hem te kunnen vullen?
ik wil princessen popjes maken voor mijn dochter, moet ik die gewoon neerzetten op de voetjes zeg maar en dan gieten?
en een auto? gewoon op de wieltjes zetten en dan gieten? maar dan gaat het toch ook onder de auto zitten of snij je dat tussen de wielen weer weg?
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Siliconen mal zelf maken?