Onderwerp: First Impressions Filigree Border
Hoe werk je daarmee?
Groetjes Annemarie
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » First Impressions Filigree Border
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoe werk je daarmee?
Tja, dat is een lastig ding! Maar eigenlijk werkt hij het zelfde als alle andere First Impressions mallen.
Smeer de mal heel lichtjes in met crisco
Vul de mal op met fondant (of marsepein) en zorg dat de fondant echt helemaal in de mal zit, zorg dus dat er geen fondant op de plaatsen zit die open moeten blijven..
Leg de mal even kort in de vriezer en leg hem dan onderste boven op een tafel zeiltje of werkplank.. En dan heel voorzichtig de mal van je fondant afhalen..
Duidelijke uitleg, dank je, maar het is dan recht, hoe krijg je het mooi op de zijkant van een ronde taart?
ik heb de mal ook gekocht omdat ik er prachtige voorbeelden mee had gezien. Heb het ook uitgeprobeerd maar mij is het ook niet gelukt vind het een hele moeilijke mal.
Maar blijf het proberen het moet toch lukken een keertje zou je denken toch...?
ik heb alleen nog maar de bloemetjes uitgeprobeerd van die mal.
na veel mislukkingen heb ik een manier gevonden die voor mij werkt.
Ik maak een dun sliertje fondant en dan peuter ik dat in de mal met mijn vingers en ga bloempje per bloempje af en duw de fondant zo telkens in de hoekjes. teveel fondant geeft vervelende randen langs de bloemen
dan even in de diepvriezer en de fondant komt er heel makkelijk uit.
Ik heb eigenlijk nog geen crisco nodig gehad
Duidelijke uitleg, dank je, maar het is dan recht, hoe krijg je het mooi op de zijkant van een ronde taart?
Het is heel even hard omdat het bevroren is, maar is zo ontdooit, het condenseerd een klein beetje, maar dat is alleen maar handig, want dan plakt het goed tegen je taart!
Op het moment dat je hem uit de mal haalt kun je hem het beste op een stukje buigzaam plastic storten.. een stuk placemat ofzo. zorg dan dat hij helemaal met de onderkant tegen de onderrand aanligt. Dan pak je het met het plastic en al op en zet je het zo tegen de taart, rustig het plastic weg halen en het zit netjes recht tegen de rand van de taart aan.
ik heb alleen nog maar de bloemetjes uitgeprobeerd van die mal.
na veel mislukkingen heb ik een manier gevonden die voor mij werkt.
Ik maak een dun sliertje fondant en dan peuter ik dat in de mal met mijn vingers en ga bloempje per bloempje af en duw de fondant zo telkens in de hoekjes. teveel fondant geeft vervelende randen langs de bloemen![]()
dan even in de diepvriezer en de fondant komt er heel makkelijk uit.
Ik heb eigenlijk nog geen crisco nodig gehad
Volgens mij heb jij de andere mal waar 3 vormpjes opziiten waaronder een vierkante filligree
Wij hebben de andere mal met een hele rand van die vierkantjes aan elkaar met filligree
deuh.. ja, ik heb teveel mojito's op denk ik (wat moet een mens anders met een kruidentuintje dat is overwoekerd met munt )
sorry
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=145629 hierin staan ook tips...........
Topic bestaat al ff, maar inmiddels heb ik sinds een week de filligree.
Heb hem al gebruikt en heb eigenlijk geen problemen.
Dit doe ik:
Ik heb van die pouches voor suikerbakkerspoeder/poedersuiker. Daarmee bestuif ik de hele mal. Dan rol ik een slangetje van fondant die ongeveer een anderhalve cm diameter is en net zo lang als de mal. Die druk ik er met mijn vingers een beetje in de vorm en dan ga ik er met de kleine non stick roller overheen. Goed uitrollen, je gaat het relief er een beetje door zien, maar dat gebeurt bij mij ook. Soms als ik heel veel overtollig fondant om de randen heb snij ik het met de cuttertool ff af en rol dan weer verder. Ik zorg ervoor dat er ongeveer nog een mm fondant op de mal ligt. Gelijk met de mal krijg je hem nl niet goed en ik merk dat het op een gegeven moment niet meer zo veel dunner wordt. Dan snij ik meeste van de randen af en dan in de vries voor een min of 15 a 30. Dan op de fondant kant neerleggen en de mal er voorzichtig afrollen (alsof je een blikje conserven opent, dus omhoog trekken en tegelijk naar achter)
Door de condens in de vries is er geen poedersuiker te bekennen.
Ik heb het met donkerroze gedaan en was gewoon helemaal schoon... Dan netjes laatste fondant bijsnijden en klaar!
Misschien kan ik hier iemand mee helpen,want lees vaak dat deze mal lastig is.
Groetjes Karin
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » First Impressions Filigree Border