Onderwerp: Liefde is... Een bruidstaart voor 120 man!!!
Mijn broer is 19 april getrouwd en hij wilde graag aan mij de eer geven om de taart te maken. Hij liet dit mij weten met sinterklaas. Nou helemaal leuk dacht ik!!!
"Oja.. Ik vergeet erbij te vertellen dat hij wel voor 120 man moet zijn!!" Zegt meneer ergens in februari...
Nachtmerries!!! Ik ben pas een beginner!! Nouja vooruit dan maar, ik ga wel wat frobelen.
Het thema van de bruiloft was "Liefde is.." Helaas zijn er geen taartoppers te vinden van dit thema dus mijn broer lief en zijn verloofde hadden een andere taarttopper uit gezocht.. Nu moet je weten dat mijn broer nogal een control-freak is en hij de taarten van boven tot onder uitgetekend had. Prima, hoef ik er niet te lang over na te denken... Maar... Ik wil hem wel een beetje verassen en een beetje mijn eigen hand in geven (dat is een voordeel als het je broer is, dan kan dat ook).
6 weken voor de bruiloft ben ik aan het kneden geweest met fondant en heb ik het bruidspaartje van hun kaart nagemaakt. Dit alles wisten zij natuurlijk niet
Deze is ook pas in het Slot van Schagen op de taart gegaan. De eerst uitgezochte taarttoppers zitten op de twee andere taarten.. Ze waren heel blij verrast!!
3 dagen Fulltime werk maar wat ben ik trots op het resultaat!!!
Helaas was het vochtgehalte in de geleende koelkast zo ontzettend hoog dat mijn taarten zijn gaan smelten en kon ik de bruidegom niet recht neerzetten!!
Nou ja na 3 dagen werk was hij in een half uur op... En viel hij ontzettend in de smaak...

oja middelste gevuld met zelfgemaakte lemon curd en mona kwarktaarttoetje cintroen
links gevuld met ganache en BBR
rechts gevuld met BBR, aardbeienjam en slagroom met bastognekruimels..

Tis zo fijn als mede baksters zien welke poppetjes het voor moeten stellen terwijl ik nog niet zo vaak geboetseerd heb..