1

Onderwerp: Letters uit hun vorm krijgen

Hallo!!

Zoals je misschien op mijn taarten en cc's heb gezien heb ik een probleempje.. Ik heb van wilton de letters en cijfers.

(Voor foto's van mijn probleem kijk even op http://tanyastaarten.blogspot.com/   en dan de wit, bruin en blauwe taart)

Ik krijg mijn fondant/marsepijn er werkelijk niet uit zonder er dus allemaal deukjes in de krijgen! Heeft iemand tips? Want ik vind het niet echt mooi staan..

Alvast bedankt!
Groetjes Tanya

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

2

Re: Letters uit hun vorm krijgen

Ik steek de achterkant van een heel dun lepeltje langs de zijkanten zodat je het fondant niet indrukt maar eruit drukt.

Je schijnt het ook te kunnen uitsteken met folie, dan trek je de letters er ook zo uit.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Dank je wel voor de tip! Maar het moet dan wel een heeeeeel dun lepeltje zijn.. :Y  Want met mijn tools kan ik alleen met mijn prikkertje er tussen!

Ik ga opzoek :)

4

mischien kun je een paletmesje gebruiken , die zijn erg dun en kosten niet veel ( ik dacht bij de blokker 2 euro voor 5 paletmesjes )

5

Ik ga vandaag eens kijken! Bedankt voor de tip!

6

bij mij werkt een stukjes huishoudefolie ook perfect! en de letters blijven erg mooi in vorm en geen putjes,bobbeltjes en vingerafdrukken

N-Joy Cakes

7

Met fondant kun je het eerst in de vorm even laten drogen, dan krimpt de fondant en valt het zo uit het vormpje. Je kunt ook aan de achterkant over de randen strijken en heel lichtjes met je vinger 'kloppen', aan alle kanten een beetje. Succes!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

monique2510 schreef:

mischien kun je een paletmesje gebruiken , die zijn erg dun en kosten niet veel ( ik dacht bij de blokker 2 euro voor 5 paletmesjes )

Paletmesjes bij Blokker? Klinkt goed. Waar vind je die dan, bij de bakspullen?

Groetjes Bianca

9

Ik gebruik ook folie. Maar bij kleine letters fondant+tylose.

@ Willemz: dat zal ik ook eens gaan proberen. Soms klop ik iets te hard. Moet geduld hebben dus...

10

Ik gebruik ook altijd huishoudfolie, werkt prima!

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

sonnig schreef:

Ik gebruik ook altijd huishoudfolie, werkt prima!

Ik ook :Y

Ik gebruik geen folie, geen prikker, lepel of mesje alleen de volgende tips;

- fondant of marsepein heel dun uitrollen ( wanneer je denkt dat het dun is dan nog een keer rollen). Even een paar tellen laten drogen aan de lucht.
- tappit (o.i.d.) alleen vasthouden aan buitenste randjes en in fondant/marsepein duwen.
- over het werkblad heen schuiven zodat tappit los komt van overig fondant/marsepein
- letter uitdrukken of lostikken door zwiepbeweging te maken op werkblad (ik hoop dat dit duidelijk is)

... en wallah.... mooie letters/cijfers!

Succes.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

13

bedankt voor alle reacties!!! Ik heb nog geen stappen ondernomen, maar schrijf ze allemaal op voor de volgende keer dat ik ze ga gebruiken..

Vond het zo zonde dat ze er niet zo mooi uitkwamen! Aangezien de letters best duur zijn..

Heel erg bedankt!

14

Ik duw heel voorzichtig met een klein kwastje.
De palletmessen liggen bij de schildersspullen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

mamski schreef:

De palletmessen liggen bij de schildersspullen.

Thanks, ik kon ze al niet vinden bij de keukenspullen. Ga binnenkort nog een keer kijken.

Groetjes Bianca

16

Ze hebben ze ook bij Xenos dacht ik, maar ik vind die van Blokker wel mooier.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

17

ik doe meestal gewoon vershoud folie over de marsepein(marsepein wel uitgerold) en dan de letters er op drukken zo krijg je ze er makkelijk uit zonder dat ze beschadigen.

De zoete taartdoos!

18

ik gebruik ook altijd folie.zonder lukt het me echt niet om het uit de uitsteker te krijgen.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/