1

Onderwerp: onderste randje niet mooi afgewerkt

Hoi hoi,

Ik heb eens een vraagje. Ondertussen lukt het bekleden al iets strakker en minder hobbelig.
Het enige probleem dat ik nog vaak heb (gebruik meestal marsepein) is dat de onderkant van de taart (aan de zijkanten) niet mooi afgewerkt is.
Ik snijd dan de overtollige marsepein weg en na een tijdje komt dat terug naar boven. De marsepein lijkt terug te krimpen.
Ik heb ook al wat langer gewacht om het overtollige deel te verwijderen, maar heb steeds hetzelfde probleem.

Iemand tips dat de marsepein minder krimpt?
Of doe ik het verkeerd?
Alvast bedankt!

2

Re: onderste randje niet mooi afgewerkt

Marsepein die krimpt?

Waarmee heb je afgesmeerd?

En anders een sierrandje onderlangs? Of iets ruimer afsnijden?

Hoi, ik smeer altijd af met botercreme.
En ja de marsepein trekt nadien wat samen en dan kan je het onderste randje van de taart (biscuit) zien.

Als ik nu wat verder afsnijd en een beetje onder de taart verstop? Heb wel schrik dat hij dan gaat scheuren met het samentrekken.

Kan ik misschien iets bij de marsepein doen tegen het krimpen/ scheuren?

Grtjs!

marsepein krimpt niet hoor, ik denk dan als je de onderrand smoother, je niet dicht genoeg tegen de onderkant aan smoothert, waardoor je een geul krijgt met daaronder ruimte en als je het dan gaat afsnijden, zie je idd je kapsel

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Heb allerlei problemen (gehad) met marsepein  :s , zoals scheuren, gaatjes, te droog, enz, maar nog nooit last gehad van krimpende marsepein. Denk ook dat je de marsepein iets te kort afsnijd.

Hoi,

Heb ondertussen bij mijn laatste taart een pizzasnijder (zo'n roller) gebruikt om af te snijden. Ook heb ik suikerpasta gemengd met marsepein.
Het was al veel beter.
En nu heb ik een strokensnijder aangeschaft en dit is superhandig om te camoufleren! :Y
Dit was mijn eerste stapel met jullie tips:
http://i52.tinypic.com/14xhts0.jpg

:thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs