1

Onderwerp: wilton ribbon cutter

als eerste ik hoop dat ik het in de goede rubriek zet.
anders hoor ik het graag. dan verplaats ik hem.

maar ik heb dus een wilton ribbon cutter gekocht.
was helemaal gelukkig met mijn aanschaf. maar nu lukt het me helemaal niet zo goed als dat ik verwacht had.

vooral het snijden gaat niet goed. bij rechte lijnen hou ik ravels. die kan je met een mesje makkelijk wegsnijden. dus dat komt nog goed.
maar bij de wafels en kartels die blijven aan de roller plakken waardoor ze doorrollen. en eraf halen werkt niet goed. waardoor het breekt.

iemand hier ervaring mee, en een goeden tip voor mij?
ik hoor het graag.

groetjes christa

Re: wilton ribbon cutter

Ik lees even mee, het gaat redelijk maar ik ben niet helemaal een "rechtdoor" typje denk ik :lol:

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

3

ik denk, dat er onder "taartdecoratie"verschillende topics te vinden zijn over de wilton ribbon cutter; zelf kon ik er ook niet goed mee overweg en vind de FMM fijner werken.

ik heb je even gemeld, want er zit geen stekker aan de Wilton Ribbon Cutter.

Groetjes, Dorothea.

4

ik heb ook de ribbon cutter en werkt idd niet zoals je denk dat hij werkt....toch vindt ik het een prettig ding als ik marsefond of fondant gebruik.

N-Joy Cakes

5

Je berichtje hoort in Decoreren, niet in keuken-apparatuur :)

Ik heb hem verplaatst! Ik heb hem trouwens zelf ook, die wiltoncutter. van de ribbels ben ik geen fan, maar gewoon stroken gaan wel goed, wel de vleugelmoer niet te strak aandraaien...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Ik heb hem zelf ook. Als ik rol, dan hou ik met mijn linkerhand altijd het vleugelmoertje vast, dan kan ik beter sturen en meer druk uitoefenen.

Live life to the max!!!!

7

ik doe het echt met beiden handen,om meer druk te kunnen uitoefenen en dan gaat het wel goed

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

oke, hij is dus niet helemaal zo ideaal als dat hij eruit ziet.
ik dacht meer dat het aan mij lag.
maar in ieder geval genoeg druk uitoefenen.
jullie gebruiken niks om het plakken tegen te gaan?

bedankt voor de reacties