1

Onderwerp: Callebaut fondant ervaringen?

Ik zag bij taartwinkeltje deze fondant
taartwinkeltje.nl/marsepein-fondant-fondant-wit-callebaut-fondant-7-kilo-p-236.html
[edit T, geen hyperlinks aub]

heeft iemand hier ervaring mee of dit fijn spul is? Ik gebruik normaal gezien de bakels 5 kg emmers maar deze gaat per 7 kg dus dat lijkt me wel handig.

taart taart taart!

Re: Callebaut fondant ervaringen?

heb je de zoekfunctie al gebruikt?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik zweer bij callebaut..maar via de zoekfunctie kun je er veel over vinden hoor

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

4

Er bestaat gewoon geen betere. Werkt steeds zonder scheuren en is ook nog eens de lekkerste maar dat is misschien kwestie van smaak. Ik ben nu al aan mijn 12de emmer  :Y

5

Super!!!

Groetjes van Natascha!

6

ik vind deze dus absoluut niet goed, maar dat is erg persoonlijk. Het hangt gewoon af waar je graag mee werkt. Ik zou zeggen : proberen ! Dit is wat ik er van vind :

minpunten Callebaut :
- grauwer van kleur
- het mondgevoel vind ik absoluut niet goed
- plakt heel erg als ik ga boetseren
- heel erg stug waardoor ik pijn in mijn polsen krijg bij het kneden en pijn in mijn armen bij het uitrollen
- als je per ongeluk een indruk hebt van een nagel, dan is dit heel moeilijk om weg te werken
pluspunten Callebaut :
- smaak vind ik best goed
- scheurt idd niet snel bij het bekleden, maar dat is enkel maar een voordeel als je weinig of geen ervaring hebt

7

minpunt: kleuren met paars of roze kan ander kleur geven dan gewenst (zo had ik fuschia kleurstof en ik kreeg..grijs-paars);

Maar..dat is wel het enige minpuntje want hier zijn ze er absoluut weg van. Ik heb bakels en Callebaut en die van bakhuis 'vanille-roomsmaak'.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik met de andere fondants boetseer. Callebaut gebruik ik voor de niet dimensionele vlakken..zoals de hele taart bv  :D

8 Laatst bewerkt door CakeStudio (29-04-2011 21:28)

Ik proef op een andere manier dan vele anderen. Dat heb ik overgehouden aan mijn opleiding banketbakker. Niet alleen de smaak moet goed zijn, maar ook het mondgevoel. Er zit zo'n miniem kriezeltje in dat ik absoluut niet kan hebben.... ik weet het .... ik ben ook gewoon een moeilijk mens  :lol:

9

CakeStudio schreef:

Ik proef op een andere manier dan vele anderen. Dat heb ik overgehouden aan mijn opleiding banketbakker. Niet alleen de smaak moet goed zijn, maar ook het mondgevoel. Er zit zo'n miniem kriezeltje in dat ik absoluut niet kan hebben.... ik weet het .... ik heb ook gewoon een moeilijk mens  :lol:

dat 'kriezeltje' heb je niet in de vanille-room van bakhuis, en ik vind die van smaak lekker maar die blijft zowat kleven en smelt weg.

En persoonlijk hou ik van het korreltjesgevoel van Callebaut  ;)
Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak  :Y

10

zo is dat ..... des goûts et des couleurs, on ne discute pas !!!