1

Onderwerp: Help ! Regalice fondant scheurt !

Gisteravond ben ik begonnen met een bruidstaart te bekleden en tijdens het uitrollen ging het prima met de fondant. Maar zodra ik begin met bekleden, komen er scheurtjes in en vouwt het heel snel.

Nu werk ik veel vaker met marsepein dan met fondant, maar dit is toch wel zeer frustrerend. En ik wil er vanavond natuurlijk wel een prachtige taart van maken !

Ik heb er al een klein beetje crisco doorgekneed. Maar nu lees ik ook tips over juist wel of niet op maizena of crisco uitrollen? Ik had het idee dat het op crisco TE elastisch wordt.

Maar alle tips zijn welkom !!!

Groetjes, Conny

2

Re: Help ! Regalice fondant scheurt !

ochhh wat balen en zo herkenbaar, heb het ook eens gehad..
weet niet of je er nu wat aan hebt, maar ik zou proberen om toch aan bakels fondant te komen,

heb bijna alle merken uit geprobeerd en idd vaak scheurtjes..

maar misschien wat tips:

heb je de fondant echt goed lang gekneed?? dit moet echt lang..
wat je zou kunnen doen is eerst vershoudfolie op je aanrecht bevestigen  (met plakband vastmaken.) dan daar de fondant op uitrollen en even glad maken met smooter. dan de hele lap even omdraaien.
en  dan pak je de vershoudfolie op en dus ook de fondant die er op ligt. leg het over je taart, dan bekleed je de taart, je wrijft dan dus over de vershoudfolie .. :s hoop dat ik duidelijk ben.
bij mij helpt dit wel..
geen crisco of mazaina etc nodig!!

succes!!!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

3

Bedankt voor de tips Femmie ! Misschien heb ik inderdaad niet lang genoeg gekneed, al heb ik het zo erg nog niet eerder gehad :(.
Straks al de kinderen op bed/naar voetbal zijn, de ultieme nieuwe poging !

En nog meer tips zijn welkom !

Groetjes, Conny

4

en niet te dun uitrollen...

5

6

7

Regalice gebruik ik eigenlijk alleen om te boetseren (goede uithardende fondant). Voor het bekleden gebruik roldecor van Zeelandia, superrrrrspul :)  :)

8

Bedankt dames ! Minder dun uitrollen hielp helaas nog niet, tylose toevoegen hielp ook niet, dus ik heb een noodoplossing gedaan en met een soort 'stripcutter' sliertjes gemaakt i.p.v. draperieen.

Ontzettend balen en ik zal morgen ook aan de bruid uitleggen dat ze geld terug kan krijgen, maar goed, deze versie is ook een mooie taart alleen niet wat zij gekozen had :(.

Morgen bij daglicht een foto maken en dan show ik hem !

Groetjes, Conny

9

Siep schreef:

Regalice gebruik ik eigenlijk alleen om te boetseren (goede uithardende fondant). Voor het bekleden gebruik roldecor van Zeelandia, superrrrrspul :)  :)

Begrijp ik niets van: bij mij hard de Regalice juist helemaal niet uit..... :nooo

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

10

bij mij hard regalice ook niet uit hoor....
Ik heb verschillende keren regalice gebruikt en geprobeerd maar krijg er altijd scheurende randen in...echt so erg dat het de hele taart afzakt.... ook na heel lang kneden... dus gebruik het nu alleen heel soms voor op cupcakes...ik zweer daarom bij callebaut...daar krijg je geen scheuren in..... en voor boetseren bakels

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

11

sorry voor het 3x posten, dat moet een computerfoutje geweest zijn.....

Er is trouwens verschil in de RegalIce : er is de marshmellow (nog nooit gebruikt) maar ik denk dat die niet goed uithardt, er is de RegalIce gemaakt voor dr.oetker/supercook en die is eigenlijk alleen voor de supermarkt en er is de professional RegalIce. De laatste hardt wel uit, maar voor boetseren moet je nog steeds tylose toevoegen.

12

CakeStudio schreef:

sorry voor het 3x posten, dat moet een computerfoutje geweest zijn.....

Er is trouwens verschil in de RegalIce : er is de marshmellow (nog nooit gebruikt) maar ik denk dat die niet goed uithardt, er is de RegalIce gemaakt voor dr.oetker/supercook en die is eigenlijk alleen voor de supermarkt en er is de professional RegalIce. De laatste hardt wel uit, maar voor boetseren moet je nog steeds tylose toevoegen.

:Y  :Y Sowieso als je gaat boetseren, altijd tylose toevoegen anders blijft de fondant te zacht in de handen.