1

Onderwerp: mijn eerste taart

http://i721.photobucket.com/albums/ww212/1maximuspink1/cupcakes/foto-1.jpg

Mijn eerste taart maar ik liep toch tegen wat dingetjes aan  :/

bij het afsmeren met de bc was ik meer de bc aan het verplaatsen dan dat het bleef zitten  :nooo ligt dat dan aan mijn spatel of mijn techniek?

aangezien ik geen ervaring heb met de afmetingen zit ik nu met een berg bc die in de koelkast staat onafgedekt maar kan ik dat nog wel bewaren? Dit geldt ook voor me aangevette slagroom?

Morgen ga ik de taart verder afmaken met slagroom en verse vruchten dus we zijn allemaal heel benieuwd hier hoe het smaakt  :Y

Groetjes Diana

2

Re: mijn eerste taart

jammer dat er helemaal niemand reageerd...

Groetjes Diana

3

Waar het smeren aan ligt weet ik niet ??
Botercreme kan je ook invriezen voor de volgende x.

4

Bedankt Marinina voor je reactie  :)

Groetjes Diana

5

Ben zelf nog erg onervaren en zat ook telkens met de botercreme te hannessen. Maar las toevallig vandaag:

Afsmeren met botercreme en dan in de koelkast. Na half uurtje met warm droog mes botercreme glad maken.

Ik gaat het morgen eens zo proberen.

Groetjes Christa

6

:think: hoe heb je je botercrème gemaakt? (1:1, mix, meringue, ??). De laag op de foto lijkt een behoorlijk dikke laag, gebruik je de bc als vulling?

Botercrème kun je invriezen, de 1:1 kun je in de koelkast (afgedekt) bewaren tot de volgende keer (netzolang houdbaar als je gewone pakjes boter).

Aangevette slagroom kun je volgens mij ook invriezen; na ontdooien weer even doorkloppen.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Ik breng de bc op de taart met de bolle kant van een lepel, gewoon steeds een beetje erop. Als er dan een laag over de hele zijkant zit (slordig, zeg maar) dan ga ik het met een spatel gladstrijken, ook stukje voor stukje totdat de hele rand glad is.
Succes!

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)