1

Onderwerp: Taart met een verhaal: Eigenlijk niet verdiend toch maar gemaakt!

Gisteravond ben ik nog bezig geweest met het bakken van een vierkante taart, maar doordat ik geen geduld had en wilde beginnen met stukjes eraf snijden die wat aangebrand waren ging het mis  :s kon er weinig nog van maken dus besloot ik het weg te gooien  :x
Ik had geen mix meer dus moest ik zelf aan de slag met bloem, dit keer gewoon een ronde taart! Die is uiteindelijk wel redelijk goed gelukt alleen niet zo erg hoog maar ach!

Maar toen kwam ik s'avonds naar bed en zei tegen mijn vriend "ben je nog wakker? Mijn taart heb ik verknald" en tja toen werd hij wakker  :o  Dus bedacht ik me vannacht; de taart die ik ga maken wordt er 1 voor hem!
Maaarrrrrrr vanmorgen om 5.15 kreeg ik telefoon (hij was al lekker naar zijn werk) het eindigde met 538 op het eind en ik dacht meteen: Oh volgens mij radio 538.. (ik luister daar eigenlijk ook bijna nooit na maar dat telefoon nummer hing wel in mijn hoofd) daarna meteen weer gebeld dus ik dacht; mmm misschien is er toch wel wat aan de hand en vergis ik me!! Ja hoor radio 538 met de wekservice omdat ik mijn vriend gisteravond wakker had gemaakt  :/  Boontje komt om zijn loontje ;)

Ik vond dus eigenlijk dat hij het taartje niet had verdiend, of dat ik hem had moeten vullen met sambal haha  :lol:  maar ik heb er toch maar wat moois van gemaakt, iets waar ik toch wel trots op ben!
Roosjes heb ik ook zelf gemaakt, wat gepriegel en ze zijn niet allemaal even groot en netjes maar goed dat zijn echte rozen ook niet altijd toch ?

Gevuld met botercréme en aardbeien jam:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/28/1303975158-220.jpg

De zijkant:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/28/1303975191-80.jpg

De roosjes:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/28/1303975237-330.jpg

En Feedback is altijd welkom :) Graag zelfs!

Re: Taart met een verhaal: Eigenlijk niet verdiend toch maar gemaakt!

wat een verhaal zeg...
:D  :think:
ik zou de decoratie wat dunner doen. de rode vierkantjes aan de zijkant dunner uitrollen.

3

O-) Wat een engelje ben jij zeg! Hij boft maar met jou. Je taarje ziet er mooi strak uit maar de decoratie mag inderdaad iets dunner. Heb je een klein rollertje daar gaat het makkelijker mee. Als je geen rollertje hebt dan kun je ook een klein stukje pvc pijp kopen(of heeft je vriend dat toevallig in de schuur) Doet ie ook nog wat voor zijn taartje hi hi. Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

4

:lol:  :lol:  :lol:  wat een lol !!

Een taart met een verhaal.
Heb je hem aan je vriend gegeven?

Ja hij heeft hem toch gekregen toen hij toen straks thuis kwam :P
Hij vond hem erg mooi en ook lekker! Al had de bodem toch nog net ietsjes luchtiger gemogen (maar ja de volgende keer ga ik gewoon weer lekker met biscuit mix werken )

Bedankt voor de tips!
Heb meteen een kleiner rolletje gekocht om de kleinere stukken ook goed uit te kunnen rollen (want dat ging met de grote roller toch niet zo super! )

Heeft er iemand misschien nog wat tips m.b.t de roosjes ?

7

dank je wel voor het compliment van mijn roosjes  ;)
ik denk dat jouw blaadjes iets te dik zijn... ik heb ze echt super dun uitgerold tussen 2 bakpapiertjes...
maar het begin is er zeker!gewoon oefenen en heeeeel veel geduld hebben...
ik vind het taartje trouwens heel schattig

de roosjes zou ik ook iets dunner doen. de vorm is opzich goed, de opbouw ook. maar de blaadjes misschien niet zo tegen elkaar. wat meer los van elkaar. dan kom je al een heel end denk ik. heel veel oefenen. veel taart eten dus. hihi.
succes

9

nog een tip voor roosjes:

ik weet niet hoe je je bloemetjes maakt maar ze zien er wel van marsepein uit en is het misschien wat anders dan bij fondant.
Voor mijn roosjes, van fondant, steek ik altijd een paar rondjes uit en fril ik de randjes aan een kant met een tandenstoker (een beetje over rollen, dan zien de blaadjes er echter uit). dan rol ik een eerste blaadje tussen duim en wijsvinger. daarna leg ik de andere 'rondjes' er gewoon tegen, blaadje voor blaadje en goed aandrukken, (geen lijm, moet niet drogen tussen lagen heen), tot de gewenste grootte. De onderkant snijd ik er dan meestal af en dan lijm ik ze op de taart. hopelijk heb je hier iets aan :) groetjes! annelies

10

leuk gedaan.

11

Tja, typisch geval van boontje komt om zijn loontje, ja!  :lol:

Wat betreft het wakker maken staan jullie nu gelijk, maar zo'n lief taartje... daar moet hij dan nog maar weer tegenop zien te kunnen  :D

groetjes, Linda (mv Eva, David & Sara)
Een onderschrift is ook maar gewoon een tekst onder je bericht....