1

Onderwerp: Cupcakes met toef: enkele vragen

In mei mag ik cupcakes maken voor een geboorte (als doopsuiker om uit te delen aan het bezoek). De ouders willen graag cupcakes met een toef. Maar ze willen de cupcakes graag op voorhand invriezen. Nu vroeg ik mij af: kan je cupcakes met een toef invriezen? Blijft de toef na ontdooien in vorm? De ouders vroegen zich ook af of ik zo'n toef misschien uit marsepein kan namaken  :s   :think:  Ik had onmiddellijk iets van  :nooo , maar misschien is het toch mogelijk?

Bedankt!

Groetjes van Natascha!

2

Re: Cupcakes met toef: enkele vragen

Tuurlijk kan je een toef namaken van marsepein. Alleen zijn er weinig mensen die zo´n hele bonk marsepein lekker vinden ben ik bang.........

En ja, je kan het geheel invriezen. Maar kijk dan wel even goed waar je je toef van maakt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik heb wel eens cupcakes met een meringue botercreme toef ingevroren en dat gaat prima.

Groetjes, Elly

4

Gaat het ook met botercrème gemaakt van mix?

Groetjes van Natascha!

5

kan wel, afhankelijk van vriezerruimte zou ik het doen. Wanneer de vriezer te klein is, maar het moet er met man en macht in..dan krijg je straks van die rare cupcakes met vreemde toeven. Ook nog eens: ligt ook aan hoe je de cupcakes hebt gemaakt (welk recept) want als ik melk gebruik en ik vries ze in..dan laten mijn papiertjes los...

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

6

Judy schreef:

kan wel, afhankelijk van vriezerruimte zou ik het doen. Wanneer de vriezer te klein is, maar het moet er met man en macht in..dan krijg je straks van die rare cupcakes met vreemde toeven. Ook nog eens: ligt ook aan hoe je de cupcakes hebt gemaakt (welk recept) want als ik melk gebruik en ik vries ze in..dan laten mijn papiertjes los...

Ik gebruik het recept van Nigella, dus mèt melk  :think: . Ik ga het dit weekend eens proberen en zien wat het geeft. Op hoop van zegen!

Bedankt voor de reacties!

Groetjes van Natascha!

7

en, is t gelukt? dat invriezen met het recept van nigella?
Ik zit in juni met 150 cupcakes dus die wilde ik ook invriezen...

Groetjes

8

Ja, ze smaakten even lekker als anders  :9

Groetjes van Natascha!