1

Onderwerp: HELP!! tiara crisis

hallo ,

Ik wil voor volgende week maandag een tiara maken van fondant.
Nu heb ik een sugargun om  de lijntjes mee te maken en heb  de  disc  met de grootste ronde opening gebruikt  en verder alle instructies opgevolgd (fondant met tylose, vetvrij bak papier gebruiken en laten drogen om een beschuitbus) maar heb net voor de 3e keer deze week mn tiara in stukken er af gehaald!
Ik wil het vanavond nog 1 keer proberen om een tiara te maken dus wie  heeft er tips zodat ik straks trots mijn tiara hier kan presenteren??

Re: HELP!! tiara crisis

Sorry heb nog nooit een tiara gemaakt,maar er zal vast wel iemand zijn die je helpen kan :Y

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

3

Ik denk dat je hem toch te kort hebt laten drogen . Ik doe dat toch zeker een dag of 4 , dan kan ik hem er eigenlijk altijd goed afhalen .

Carpe Diem !

4

In stukken klinkt al te hard.........welke fondant en hoeveel tylose heb je gebruikt?

Anders er al afhalen voordat hij superhard is, zodat je niet hoef te wrikken?

5

Mijn tips

*Zorg dat je niet te veel tylose gebruikt, echt niet meer dan 1 theelepel op 250 gr fondant
*Zorg dat de 'poten' van je Tiara niet voorbij de helft van de beschuitbus komen
*Beweeg de bus al zodra je de Tiara af hebt, zodat hij er niet al te strak omheen hebt zitten, maar een paar millimeter speling

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Ik had eerst ook steeds ruzie maar toen ik het Bakels probeerde bleef de tiara wel heel.

Say YES with joy. Say NO without fear.

Misschien wat crisco op het bakpapier smeren?

8

ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien keukenrol onder het bakpapier en dat er tussenuit halen voor je de tiara met het bakpapier er af haalt?

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

9

'bedankt voor alle tips,
Ik heb hem gisteravond opnieuw gemaakt en hij ligt nu te drogen . Ik wist  eigenlijk niet dat je  maar zo weinig tylose hoefde te gebruiken gebruiken ik heb nu elke keer een mespuntje (of zelfs nog minder) gedaan bij elk stukje dat ik in de sugargun stopte . k heb het vetvrije papier in gesmeerd met poedersuiker (heb geen crisco in huis ) ga morgen kijken hoe hij er vanaf komt.
Ik heb voor de zekerheid wel eetbare lijm gekocht zodat mocht het mis gaan ik hem kan proberen te lijmen.
En mocht het nu helemaal mislukken dan heb ik altijd nog de Hello Kitty tiara van mn dochtertje voor op haar Kitty prinsessen taart.

Groetjes Marijke

10

Hallo Marijke,

Ik maak tiara's met 1/3 gumpaste en 2/3 fondant. Volgens mij zijn ze dan steviger dan met tylose.

Eetbare lijm hoef je trouwens niet te kopen als je tylose in huis hebt, gewoon een ietsie pietsie tylose in een klein potje water, roeren enziedaar een potje stevige eetbare lijm. Wel even geduld want het kan zijn dat je in het begin nog wat witte stukjes ziet zweven, die lossen na een tijdje vanzelf weer op.

Ik hoop da het je lukt tegen maandag!

Groetjes Peggy

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be