1

Onderwerp: Cupcakes hard van binnen

Hallo allemaal,

Ik ben echt net nieuw; zowel hier op het forum als met het maken van cupcakes.

Gister heb ik mijn eerste cupcakes gemaakt. Ze zijn opzich goed gelukt...alleen...precies in het middenstuk van de cupcake is het hard geworden. Buitenkant zoals het moet zijn en de binnenkant is net een koekje.
Wat heb ik fout gedaan? Te lang? Te weinig mix? Ik heb overigens de fun cakemix gebruikt.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Kate

2

Re: Cupcakes hard van binnen

Heb je wel de cupcake mix gebruikt?

Ik heb het namelijk eens gemaakt van cake mix, ook de 1e x, dit was niet te eten..............

3

Esther1980 schreef:

Heb je wel de cupcake mix gebruikt?

Ik heb het namelijk eens gemaakt van cake mix, ook de 1e x, dit was niet te eten..............

:Y de cupcakemix

4

Hoeveel mix (verhoudingen) heb je gebruikt, hoelang gemengd, welke oven en hoelang op welke temperatuur?

5

Karin09 schreef:

Hoeveel mix (verhoudingen) heb je gebruikt, hoelang gemengd, welke oven en hoelang op welke temperatuur?

Ik heb 300 ml mix gebruikt (had geen weegschaal voorhanden), 2 eieren en 125 gram boter. Tja..hoelang weet ik niet tot het beslag "glad" was zeg maar. Dit heb ik kunnen gebruiken voor 12 cupcakes.

Tips voor de juiste verhoudingen zijn zeer welkom.

Belangrijk is dat je bij CC's niet te lang mixt (max 4 min.)

Wanneer je langer mixt kun je heel wat rare bij effecten krijgen.

Het klinkt, zoals jij het omschrijft dat de binnenkant nog niet gaar was, bij afkoelen kan het dan hard worden.

Ik zou zeggen met een appelboor het midden eruit en lekker vullen met b.v. BBR!  ;-)

Tip; kijk dus goed naar de hoeveelheden, de tempratuur en de tijd van mixen.

Succes!

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

7

Ik heb nu 3x met de fun cakes mis cc's gemaakt, en die zijn iedere keer perfect gelukt. Ik volg heel nauw de aanwijzingen op de verpakking, dus alles exact afwegen en mixen met een kookwekker ernaast. En voor de oven heb ik een oventhermometer.
Misschien moet je dit volgende keer ook eens proberen?

Groetjes, Monica