1

Onderwerp: Botercreme kleuren

Ik lees er vast overheen, maar kan het even niet vinden hier.
Kan ik botercreme ook kleuren met de kleuren waar ik normaal fondant en marsepein mee kleur (Wilton icing colors)?
Gewoon erdoorheen roeren?
Of zijn er andere manieren om de botercreme te kleuren (afgezien van cacaopoeder of jam, wat ik zelf wel al bedacht had)?
Ik had bedacht om toefjes te spuiten op de muffins...

2

Re: Botercreme kleuren

Ja hoor, gewoon dezelfde kleurtjes gebruiken :Y Jam zou ik niet doen, geeft wel smaak, maar niet zoveel kleur .

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

je kunt bv ook aardbeiensaus erdoorheen roeren dan word het wel een licht roze kleur!!Dat zit in een tube en is van Dr Oetker!!

4

Ik kleur botercr

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

5

ik gebruik americolorgel om te kleuren en daat ook heel goed door de botercreme, doe je een druppie en desnoods weer een druppie maar je hoeft er maar heel weining doorheen te doen

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

Let wel even op dat de botercreme niet helemaal wit is. Als je blauw wil kleuren wordt het wel eens groen!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ottolien schreef:

Let wel even op dat de botercreme niet helemaal wit is. Als je blauw wil kleuren wordt het wel eens groen!

ja dat is ook een goeie, als je een kleur heb die niet kan pakken op iets geligs eerst wit kleuren en dan de juiste kleur

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

Zou je bijv ook een klein beetje siroop er door kunnen doen? ( ranja)

9

Mirjam-Almelo schreef:

Zou je bijv ook een klein beetje siroop er door kunnen doen? ( ranja)

ik zou dat niet zo snel doen zelf.
ik denk dat het een plakkerige kleefboel wordt,
en denk ook dat de marsepein en fondant niet goed met ranja/limonade reageren.

10

Het kan wel als je een deel van het water waar je de Funcakes Botercreme mix vervangt door het deel limonade siroop.

Dus als je 200 ml water nodig hebt, 150 ml water en 50 ml siroop. Dus geen extra vocht toevoegen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Dank je wel voor de de tip Bommeltje, zou het de volgende keer proberen. Dan kan ik een keer botercreme op een cc maken met een leuk lekkernijtje erop

wat dacht je van bieten sap.
kan je in ijsklontjes in vriezen en er zo uithalen voor gebruik.
en verschillende kleuren siroop kunnen natuurlijk ook.
worteltjes sap.
sinasappelsap(zelf maken en zeven  is dan goed geconcentreerd van kleur)
gewoon even kreatief zijn en op zoek gaan naar " dikke" kleuren daar heb je maar een beetje van nodig en dan word je botercreme niet te nat.
of zo als al eerder gezegt je kleuren waar je marsepein mee kleurt.
groet

13

christol schreef:
Ottolien schreef:

ja dat is ook een goeie, als je een kleur heb die niet kan pakken op iets geligs eerst wit kleuren en dan de juiste kleur

:think:  Hoe doe je dat, eerst wit kleuren ? ??
Wist helemaal niet dat dat kan .

Groetjes Silvia