1

Onderwerp: planning bruidstaart 3 lagen

Hallo allemaal,
Op 6 juni heb ik een flinke bruidstaart op de planning staan van 3 lagen. Ik ben nog niet zo heel erg lang werkzaam binnen deze branche, dus met iedere bestelling leer ik weer bij.
Met een bruidstaart wil ik echter geen enkel risico nemen en krijg ik graag de raad van jullie, ervaren baksters.
6 juni moet er dus een bruidstaart komen van 3 lagen - vierkant - parelmoerkleurig - decoraties van gouden pareltjes en grote open goudkleurige rozen - vulling 1x creme 1x jam.
Ik worstel heel erg met mijn planning. De decoraties kan ik vooraf maken, zodat ik zeker weet dat deze goed zijn. Dit geld ook voor de kapsels.
6 juni valt op een maandag, maar ik heb geen idee hoe lang ik bezig zal zijn met deze 3 lagen in totaal. Misschien alles al van te voren maken en invriezen???? Maar daar heb ik weer geen ervaring mee. Ik zou echt in huilen uitbarsten als alles inzakt op het moment van ontdooien.
HELP, hoe ga ik dit aanpakken.... Graag jullie adviezen!

groetjes,
Jessica

2

Re: planning bruidstaart 3 lagen

Ik weet niet of je in het weekend er voor nog andere bezigheden hebt en of er kinderen om je heen lopen in het weekend.

Mocht dat beide niet het geval zijn dan zou ik vrijdag avond bakken en dan zaterdag en zondag vullen, bekleden, versieren. Evt zondag dan stapelen of anders maandag op locatie stapelen.

Als je het moet hebben van de avonden dan zou je evt donderdag avond kunnen bakken, dan vrijdag avond 1 taart vullen/bekleden, zaterdag avond de andere 2 en dan zondag afmaken.

maar misschien zijn er anderen die er anders over denken (ik heb laatst wel een 3 hoog bruidstaart gemaakt, en heb nu een 3 hoog plus 2 of 3 losse taarten te maken, terwijl de kinderen vakantie hebben :o )

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

3

bakken kan eerder, kale kapsels invriezen (snijdt ook makkelijker), versieringen dus ook van tevoren.
Tsja, hoe lang doe je over bekleden van 1 kapsel?
Omdat je deco klaar hebt, kun je toch vrij goed inschatten hoeveel tijd je nodig hebt?
Zaterdag vullen kan best, vrijdag vullen vind ik wel vroeg.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

hoi,

ik heb toevallig dit weekend mijn eerste bruidstaart van 3 lagen gemaakt. (zie 50 jaar getrouwd).
Met de strik ben ik al eerder begonnen. Donderdag de 3 taarten gebakken en de botercrememix om mee te vullen en de 'gewone' botercreme om mee af te smeren.
Vrijdag de 3 taarten bekleed en zaterdag de taart weggebracht.
Er bestaat een doos voor zo'n taart en dat was ideaal!

succes!

5

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.... Ik denk dat een groot deel ook gewoon "groentjes-onzekerheid" is hoor hihi..... De combinatie van een grote stapeltaart + bruiloft maakt het denk ik spannend.
Verder werk ik inderdaad ook nog eens op de maandag-woensdag-vrijdag en heb een heel lief klein engeltje van 2,5 die momenteel bezig is met haar grote ontdekkingsreis ;-)  Die houd ik dus mijlenver bij mijn taartjes vandaan.
Ik kan in ieder geval lekker gaan plannen en voorbereiden. Dank jullie wel!

hoi ester jij zegt er is een doos voor een bruidstaart van 3 lagen... ik kan er geen een vinden.. mag ik vragen waar jij die doos vandaan heb gehaald! vast bedankt gr karine

Taart in de morgen,  Een dag zonder zorgen.

7

Ik heb toevallig deze week mijn tweede bruidstaart. Hij wordt ook 3 hoog. Vandaag biscuits gebakken en in de vriezer. Vanavond en morgen rozen en hartjes maken. Donderdag standaard ophalen en de taarten vullen, smeren en bekleden. Ik vind het het fijnste om dan creme te maken en meteen te gebruiken, dan is hij nog lekker zacht enzo...Vrijdag de taart afmaken en wegbrengen. Spannend, he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

sorry voor de vraag over de doos niet goed op de webshop gezocht...
en annemiek ik heb een beetje dezelfde situatie alleen is dit mijn eerste bruidstaart ook drie hoog en ook voor vrijdag, vrienden van mij gaan trouwen! alleen ik ga morgen pas me kapsels bakken en het donderdag afmaken want ik vindt het altijd wel fijn als het vers is! succes allemaal!

Taart in de morgen,  Een dag zonder zorgen.

9

ik heb 20 mei een bruidstaart van 4 hoog op staan. maar als je nog nooit zo'n hoge taart hebt gemaakt, durf je dat dan wel voor het eerst te doen als het gelijk een bruidstaart is? kan je niet een proeftaart bakken die net zo hoog is en ongeveer dezelfde afmetingen heeft zodat je ook kan oefenen met stapelen?

mijn planning voor mijn taart:
vrijdagochtend decoraties erop en daarna direct opleveren
donderdag: vullen, afsmeren, bekleden, linten erom
dinsdag + woensdag kapsels bakken
nu: decoraties maken. ik maak er ruim te veel want je weet nooit of er een paar stuk gaan tijdens het decoreren.

succes!

ik heb voor volgende week woensdag een bruidstaart staan gepland voor 65personen mag zelf weten hoe, ik ga maandag ook beginnen met bakken en dinsdag bekleden en vullen.
Moet nog wel een ochtend werken dus dat wordt gauw na het werk naar huis en taarten maken en vullen en decoreren.\
de decoraties maak ik ook van te voren is een stuk makkelijker.

Ik zou zeggen succes