1

Onderwerp: een zomers bruidstaart voor een zwangere bruid

klant wilde een bruidstaart met veel kleuren en bloemen.
Bruidje is een beetje zwanger ik geloof ergens rond de 20 weken en  ik wilde haar niet te dik maken is toch een mooie dag in je leven zo een bruiloft dus geen gekke dame op de taart :lol: HIj had een jacket aan en een hoed met handschoenen. Dus meneer op de taart heeft alles aan incl zijn gilet onder het jasje. In het echt zag dat er erg goed uit zo met de getuigen in dezelfde kleding :Y
Ze had me doorgegeven dat de jurk champagnekleurig zou zijn. Toen ze uit de auto stapte had ze naar mijn mening en witte of ivoren jurk aan....tja ik heb de mail er later nog bij gehaald ..... :(  staat toch echt champagne...

10 en 30 cm taart zijn een naturelbiscuit gevuld met champagnecreme en lemoncurdcreme
22 cm is een chocoladebiscuit gevuld met witte ganache en bokkepootjesmouse
15 cm taartje is een vanillebiscuit gevuld met cocoscreme en bailey'screme. later toen de taart in de doos stond heb ik er een mintgroen lint om het broard gedaan.

dit is het gworden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7JXUD43E.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3PTLXF76.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3HAFJEUH.jpg

Foto van het bruidspaartje in de doos.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SOWBN8GI.jpg

Bedankt voor het kijken! Geniet van de zon :lol:

2

Re: een zomers bruidstaart voor een zwangere bruid

Hele mooie taart! Echt ontzettend leuke kleurtjes bij elkaar!
Vind je paartje ook mooi gemaakt, misschien wel de volgende keer iets meer boezem voor het vrouwtje...ze is een beetje...plat  :D

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

een hele leuke frisse en vrolijke taart hoor!

mooi geboetseerd.
ik vind persoonlijk de kleur van de trouwjurk te donker voor champagne, maar verder top!!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

4

Wow, wat heb je dat mooi gemaakt, echt een prachtige taart !!

5

Ohhh......wat een beauty!
Geweldig boetseerwerk zeg!

Heeft de klant zelf iets gezegd over de champagne kleur?
Zo niet dan zou ik het er ook niet over hebben hoor. Is een detail op een prachtige taart!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

6

Kadohke schreef:

Hele mooie taart! Echt ontzettend leuke kleurtjes bij elkaar!
Vind je paartje ook mooi gemaakt, misschien wel de volgende keer iets meer boezem voor het vrouwtje...ze is een beetje...plat  :D

haha ja dat klopt.
Ik zat al te stuntelen met haar buik en wist niet hoe ik een toples jurk moets maken met buikje. Ik heb daarom maar iets van een streepje gezet om toch iets van borsten te maken. Zelf heb ik een hele kleine A dus niet echt een voorbeeld hahaha

Hoe zou jij het hebben gedaan?

7

Vind het ook een erg mooie taart, gave kleuren en leuk met die rozen op de onderrand! Zou zelf de jurk van de bruid lichter hebben gedaan. Maar als dit de kleur is die ze heeft doorgegeven dan moet het goed zijn, toch?

8

hihi...nou....met mijn ruime C hoef ik maar in de spiegel te kijken!  :D

Je kunt het op twee manieren doen. Ik vorm normaalgespoken de boezem uit de jurk. Hier had je misschien echt twee "borstproteses" kunnen plaatsen onder het bovenste flapje van de jurk (wel de jurk op die plek wat dunner maken zodat het echt over de bolletjes heen past)

9

chocotoetje schreef:

een hele leuke frisse en vrolijke taart hoor!

mooi geboetseerd.
ik vind persoonlijk de kleur van de trouwjurk te donker voor champagne, maar verder top!!

ik had op google gekeken en het was een bruinige kleur en idd lichter dan wat ik heb gemaakt. Ik had de kleur gemengd en als je er tylose doordoet word het altijd iets lichter. Dus ik dacht niet te licht anders is het niet goed. Dus nu ook niet goed ik had hier al gezocht hoe je die kleur maakt. Uiteindelijk maar ivoor en bruin gebruikt. Er is een kleur nut of chestnut die mij beter lijkt voor een chmapagnekleurige jurk.
Ach ja was de eerste keer volgende keer anders doen dus

10

Kadohke schreef:

hihi...nou....met mijn ruime C hoef ik maar in de spiegel te kijken!  :D

Je kunt het op twee manieren doen. Ik vorm normaalgespoken de boezem uit de jurk. Hier had je misschien echt twee "borstproteses" kunnen plaatsen onder het bovenste flapje van de jurk (wel de jurk op die plek wat dunner maken zodat het echt over de bolletjes heen past)

Ik heb geleerd dat ik het bovenlijf van een rolletje fondant maak en hier de armen aan rol en vervolgens de borstpartij en de hals er aan rol zal ik zeggen het is uit een stuk. Hoe maak ik dan bortsproteses er aan vast. gwoon tee bolletjes die dan aan de binnenkant van de top komen maar dan zie je bolletjes zitten? Die zitten dan niet vast aan haar bovenlijf?

Merci voor je uitleg en je recatie

11

Heel leuk gedaan! Ik zie het voor me hoe jij die jurk ziet en er een kleine schok door je heen ging haha! Nou hij is prachtig hoor!!

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

12

Hele leuke taart en ik vind het toppertje ook heel lief!
Ik denk dat je op zich de borsten in de jurk had kunnen maken. Daarboven had je het bovenlijf/armen deel nog best uit één stuk kunnen maken en er bovenop kunnen zetten. Kijk maar eens naar Wendy haar bruidsjurk, dat is een mooi voorbeeld.

Je rozen zijn mooi en je taarten zo strak! Ik heb altijd last van een iets uitdijende taart aan de zijkant... tips?

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

13

Lot schreef:

Je rozen zijn mooi en je taarten zo strak! Ik heb altijd last van een iets uitdijende taart aan de zijkant... tips?

Goed koelen na afsmeren en je dowels goed meten. er mag geen gewicht rusten op de taart als je stut, daar dijen ze ook van uit.

14

Kadohke schreef:
Lot schreef:

Goed koelen na afsmeren en je dowels goed meten. er mag geen gewicht rusten op de taart als je stut, daar dijen ze ook van uit.

Ik heb het idee dat ik dat beiden doe. Ik heb de taarten uren in de koelkast staan na het afsmeren en toch...
Welke dowels gebruiken jullie? Wat werkt nou echt helemaal top? Ik sta altijd te klungen met zaag en schuurpapier en rietjes durf ik eigenlijk ook niet aan, alleen bij een klein stapeltje...

15

Lot schreef:
Kadohke schreef:
Lot schreef:

Ik heb het idee dat ik dat beiden doe. Ik heb de taarten uren in de koelkast staan na het afsmeren en toch...
Welke dowels gebruiken jullie? Wat werkt nou echt helemaal top? Ik sta altijd te klungen met zaag en schuurpapier en rietjes durf ik eigenlijk ook niet aan, alleen bij een klein stapeltje...

hihihi...we gaan vrolijk verder met het vervuilden van Esters topic! ;-)  Ik gebruik van die hele dikke zwarte rietjes van DIS. Ze zijn heel stevig, voedselveilig en met een knip van een schaar op maat. Dit in combinatie van drums/boards onder iedere taart. Gaat prima.

16

Lot schreef:
Kadohke schreef:
Lot schreef:

JAAAA dames wat doen jullie nou toch in mijn topic  :D

Ik gebruik de taartkartons van 1 mm dikte en stapel met maisprikkers.
Ik doe de taarten afsmeren met botercreme, koelen in koelkast en daarna bekleden.Stapelen doe ik dmv maisprikkers die ik op maat knip met een tang (gebruik ik alleen voor mijn taarten)

17

hahaha sorry...
Ik denk dat ik dan toch te royaal ben met de vullingen. Ik maak wel een dijkje maar soms zijn ze toch iets bol en dan met name de onderste taarten. Ik maak gebruik van dubbele taartkartons, misschien dan toch de boards gebruiken...

18

Lot schreef:

hahaha sorry...
Ik denk dat ik dan toch te royaal ben met de vullingen. Ik maak wel een dijkje maar soms zijn ze toch iets bol en dan met name de onderste taarten. Ik maak gebruik van dubbele taartkartons, misschien dan toch de boards gebruiken...

ik maak geen dijkjes en heb er eigenlijk geen problemen mee. Ik heb het wel eens gehad met banketbakkersroom maar ik deed het zoals ik het alijd deed... :/

19

Wat een vrolijke prachtige taart en wat heb je dat bruidspaartje knap geboetseerd !!!

Groetjes, Conny

Prachtige creatie heb je er van gemaakt. Mooie van kleur, vrolijk, prachtig bruidpaar gemaakt, en dan nog een uitgebreid verslag van wat er in de taart allemaal zit  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline