1

Onderwerp: decoreren met warm weer

Hey,

Volgende week is koninginnen dag en dan ga ik op de markt taarten verkopen :D

20 16inch taartjes staan er in de planning met oranje fondant natuurlijk!

Nu is mijn vraag welke decoratie kan ik nou het beste gebruiken met het verwachte weer dat ik niet halverwege de dag gesmolten decoratie heb?

thx voor alle tips!

2

Re: decoreren met warm weer

Je decoratie smelt niet door de warmte  ;) maar door vocht. Welke vullingen ga je gebruiken?

denk je echt dat mensen op een vrijmarkt 16inch taarten gaan kopen?? Ik kan me dat niet heel goed voorstellen...  :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

ik kan mij dat ook niet zo voorstellen,ik zou dat in ieder geval niet doen,maar ja je weet nooit

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

5

Juist vanwege het weer gebruik ik geen extra vulling en alleen cake en fondant hooguit wat poedersuiker met water zodat het beter blijft plakken als dat nodig mocht zijn..

Hier in eindhoven bij mij voor de deur is een enorme markt waar mensen altijd veel lekkernijen en eten kopen dus die kleine taartjes voor max 4 personen hoop ik dat dat wel gaat verkopen :)

zo niet heb ik in iedergeval veel oefening met fondant rollen :p

maar terug op mijn vraag.. als ik er iets van chocolade op doe smelt dat zeker wel zeker als het weer lijkt op dat van vandaag..

wendycakes schreef:

Hier in eindhoven bij mij voor de deur is een enorme markt waar mensen altijd veel lekkernijen en eten kopen dus die kleine taartjes voor max 4 personen hoop ik dat dat wel gaat verkopen :)

je typt net 16 inch, dat is 40cm doorsnede :Y om die nou met zn 4en op te eten... dan mag je er wel wat emmers bij verkopen... ;)
was vast een tikfout dan

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

hihi oeps.. ik en mijn engelse maten.. te lang daar in de keuken gestaan :p
ja doorsnede van 16 CM

8

Chocolade gaat wel smelten ja als het warm wordt :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Karin09 schreef:

Je decoratie smelt niet door de warmte  ;) maar door vocht. Welke vullingen ga je gebruiken?

Ging er vanuit dat je fondant-deco bedoelde.....lees nu dat je aan chocolade denkt........

10

Het is toch logisch (basis!) dat je wéét dat je met dit weer geen chocolade moet/kan gebruiken.......?  :s

Ik zou er nog 3 keer verschrikkelijk goed over nadenken, met dit weer helemaal. Want stel je voor dat je taartje/de decoratie niet smelt maar (somehow ;)) wordt iemand er tóch ziek van omdat het ongekoeld in de (warme, hopelijk) buitenlucht heeft gestaan.........

Heel veel sterkte en succes ermee!!! Ik zou nog even een paar dagen héél flink inlezen hier, lang leve de zoekfunctie!  :thumb:

11

kun je geen oranje cupcakes gaan doen?