1

Onderwerp: Wel in de koelkast met dit warme weer????

Ik ga vanavond mijn biscuittaart vullen en afsmeren met botercreme. Daarna kan ik hem gewoon in de koelkast zetten. Maar morgenavond ga ik de taart bekleden en decoreren. Het is in ons huis veel te warm om de taart buiten de koeling te bewaren. Ik ga de taart ook nog eens vullen met citroenbaravois(MONA) en slagroom en wil geen enkel riscio lopen.
Ik ga de taart bekleden met 1:1 marsepein/fondant en decoreren met fondant. Gaat dit goed in de koeling????
En hoe moet ik hem dan in de koelkast zetten? Ik heb geen hoge taartdoos ofzo.

Hoor het graag.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Wel in de koelkast met dit warme weer????

fondant ka zweten in de koelkast.
hoeft niet perse in taartdoos

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

ik zet al mijn taarten in de koelkast,en al mijn taaren zijn bekleed met fondant.Ik heb in xenos zo'n plastic taartdoos gekocht zodat er echt geen vocht op mijn taart kan vallen,en ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad dat de fondant gaat zweten ofzo

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

Ik zet ook al mijn taarten in de koelkast (zonder doos of iets anders).

Ik heb wel een extra koelkast die ik alleen voor de taarten gebruik dus vandaar dat ik het zo kan doen.

Ik heb, tot nu toe, nog nooit "gesmolten" taarten gehad.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

5

Handig, een aparte koelkast  :Y
Heb ik ook, maar die is van vriendlief voor de biertjes ... :s
Misschien wil ie hem delen  ;)

Een taartdoos van de xenos lijkt ook makkelijk, maar is deze helemaal afgesloten?

6

afke schreef:

Handig, een aparte koelkast  :Y
Heb ik ook, maar die is van vriendlief voor de biertjes ... :s
Misschien wil ie hem delen  ;)

Een taartdoos van de xenos lijkt ook makkelijk, maar is deze helemaal afgesloten?

niet hermetisch afgesloten natuurlijk.Maar je klikt het deksel vast op de oderplaat,dus hij is wel mooi dicht

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

7

Gezien je vulling zal je taart in de koelkast moeten.............waarom zou dat niet goed gaan? Als je voor de zekerheid met BC 1:1 hebt afgesmeerd en indien nodig dijkjes ervan gespoten, zal er niks gaan smelten.........hooguit wat condens, maar daar moet je gewoon van afblijven, laten opdrogen en voila.

8

Dolfijn schreef:

Ik ga de taart ook nog eens vullen met citroenbaravois(MONA) en slagroom en wil geen enkel riscio lopen.

Aansluitend op Karin: je taart moet hoe dan ook in de koelkast met deze vullingen :Y

@dreamer: een taart gaat nooit zweten in de koelkast, alleen als ie er weer uit gaat ;) Koelkast zo laag mogelijk standje zetten helpt hiertegen :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Ok, dames. Lijkt me helder. Bedankt voor de antwoorden. Ik ga zo ff GTST kijken (tja, andere verslaving...) en dan maar eens beginnen.
Het wordt m'n eerste taart! Dus ben erg benieuwd of het allemaal gaat lukken enzo.
Als ie klaar is zet ik hier ergens ff een fotootje.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

10

Hallo dames, daar ben ik weer. Ik heb de taart gisteravond gevuld en bekleed in de koelkast op zolder gezet. Dit is een aparte koelkast waar verder alleen een (fris)drankvoorraad in ligt.
Vanavond dus de taart verder versierd. Tot mijn grote schrik lag er een plas fondant rondom de taart. O nee, hij smelt.....
Ik heb de taart op een bord in de koeling gezet. Onder de taart ligt een taartkartonnentje. De taart is gevuld met citroentaartkwart (MONO) en slagroom. Ik heb botercrememix van Funmix gebruikt, 10 minuten gemixt en lang genoeg laten staan.

Wat heb ik verkeerd gedaan????

Gr. Dolfijn

11

vulling te vloeibaar??

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

12

Afgesmeerd met de BC-mix van funcakes: daar zit water in en daardoor kan je fondant/marsepein smelten.
Had je dijkjes gemaakt of ben je ver genoeg van de rand afgebleven: ook de slagroom kan voor het smelt-effect zorgen.

13

Ik zet mijn taart idd zonder doos o.i.d. in de koelkast, maar wat ik wel doe bij wat grotere taarten is een stukje karton tegen de achterkant van de koelkast zetten (die is nogal vochtig en als de taart daar te dichtbij staat gaan het wel lekken)

Alles goed???? nee 3 fout