1

Onderwerp: Taart maken

Aanstaanden dinsdag ga ik mijn eerste taart maken maar zit toch nog wat met vragen ik lees hier zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie  :nooo de meeste van jullie zijn toch erg ervaren dus hoop ik dat jullie misschien wat tips kunnen geven.

Ik had gelezen dat je de taart het best in stappen kan bakken dat klopt? Ik gebruik een mix alleen eieren en water toevoegen. De taart wordt donderdag de 28ste gegeten hoe kan ik hem het best bewaren. Ik heb wel een taartdoos speciaal gekocht.

Ik maak maar 1 laag met vulling en wilde eigenlijk de aangevette slagroom gebruiken maar weet niet zo goed wat ik er nog doorheen zou kunnen doen of zal ik het zo laten aangezien er ook kinderen van gaan eten. De buitenkant wil ik afsmeren met een bc eventueel met een kleurstof erdoor heen. Decoreren met toetjes slagroom en vers fruit.

Alvast bedankt voor eventuele reacties  ;)

Groetjes Diana

2

Re: Taart maken

ik zou het kapsel dinsdag bakken en de woensdag de taart bekleden.
Je kan stukjes fruit op de slagroom leggen,bvb mandarijnpartjes uit blik of verse aardbeien.Vinden ook kinderen erg lekker en het smaakt ook lekker fris met dit warme weer.
Je kan ook een smaakje aan de bc toevoegen,bvb dezelfd smaak als het fruit wat je gebruikt

succes!

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

3

Ik bak niet in etappes maar 150 gr hetelucht. Mijn kapsels worden 7-8 cm hoog. Uit je vraag heb ik het idee dat je niet gaat bekleden met marsepein en/of fondant maar met aangevette slagroom gaat afsmeren? Ik zou iets van vlaaivulling of jam erbij  doen.
Heb je een plastic taartdoos gekocht of karton? In plastic gaat je, met marsepein/fondant beklede, taart zweten. Voor slagroom kan deze doos weer wel  :Y

4

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Alleen is mij nog niet duidelijk dat als ik dinsdag de taart bak zet ik hem dan in de taartdoos op de aanrecht of koelkast? Ik heb overigs een kartonen taartdoos gekocht. Klopt ik ga niet bekleden met fondant of marsepein dat komt de volgende keer dit is eigenlijk een proeftaart voor het echte werk begint  :D  Ik wil de taart met botercreme afsmeren met een kleurstof erdoor heen en de vlling wordt aangevette slagroom.

Gr. Diana

Groetjes Diana

5

Esther68 schreef:

Ik bak niet in etappes maar 150 gr hetelucht. Mijn kapsels worden 7-8 cm hoog. Uit je vraag heb ik het idee dat je niet gaat bekleden met marsepein en/of fondant maar met aangevette slagroom gaat afsmeren? Ik zou iets van vlaaivulling of jam erbij  doen.
Heb je een plastic taartdoos gekocht of karton? In plastic gaat je, met marsepein/fondant beklede, taart zweten. Voor slagroom kan deze doos weer wel  :Y

ik heb een plastic taartdoos,en mijn taarten zweten nooit terwijl ik ze toch altijd in de koelkas plaats

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

6

Slagroom altijd in de koelkast......de taart dus ook  :Y

7

oke ik kan de taart dus gewoon in de koelkast zetten als ik de vulling erin heb gedaan en de bc erop heb gedaan.

Groetjes Diana

8

marikaatje schreef:
Esther68 schreef:

ik heb een plastic taartdoos,en mijn taarten zweten nooit terwijl ik ze toch altijd in de koelkas plaats

Maar als je de taart uit de koelkast haalt en in de doos op kamertemperatuur laat komen, zweet de taart dan niet? Bij cc's heb ik het ook. Die bewaar ik soms wel in de doos en dan krijg je zo'n plakkerige marsepein. Tenminste bij mij wel  ;)