1

Onderwerp: bruidstaart 40 personen

Hallo Dames(heren)

mijn tante heeft gevraagd voor haar dochter de bruidstaart te maken.
het moet voor 40 personen zijn ze wil haar graag op de standaard met een stang in het midden en het bovenste taartje moet voor het bruidspaar zijn. nu weet ik dat ik bij de tabellen kan kijken maar omdat je een stuk uit het midden van de taart haalt dan heb je toch iets minder ?ik heb het nog nooit deze standaard gebruikt.ze wil een standaard met 3 of 4 lagen
kan iemand mij zeggen welke maten ik het beste kan gebruiken  ?
ik wil niet dat ze tekort komen
alvast bedankt
gr Miep

2

Re: bruidstaart 40 personen

kan niemand mij helpen even omhooghalen

3

Ik heb geen ervaring met die standaard, dus kan je daar niet mee helpen. Maar volgens mij haal je niet zoveel weg dat het meteen personen per taart zijn hoor  :/ Ik zou zeggen: gewoon de tabellen aanhouden  :Y

Maar wellicht heeft iemand anders -ondanks het PRACHTIGE weer  O-) - een ander advies?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Als je 20, 24, 26 cm zou doen heb je ruim 40 stukjes en dan nog een klein taartje boven op voor het bruidspaar

ik heb nog niet zo'n standaard gebruikt, maar volgens mij zou je het zo kunnen doen

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

5

Ik heb geen ervaring met bruidstaarten, maar wel vorige week een taart voor mijn schoonmoeders verjaardag gemaakt. Was voor 40 personen, Ik had de 22 en de 28 cm vorm genomen, en dat was meer dan voldoende. Ik maakte hem met het gewone biscuitdeeg (dus geen mix, wilde proberen hoe dat ging), en ik heb 5(voor de 22cm vorm) en 7 (voor de 28cm voorm) eieren gebruikt. Doordat je taart dan vrij hoog wordt, haal je veel stukken uit een taart. Dan zou je er een 18 of 16 cm taartje voor het bruidspaar bovenop kunnen doen.
Succes!