Onderwerp: Hoe wordt mijn biscuit niet zo droog?
Hallo,
Ik heb niet zo veel ervaring, dus hier komt mijn waslijst:
Ik ga een taart maken, één laag, gevuld met slagroom en frambozen en een laagje frambozen jam, bekleding wordt van marsepein. Ik heb een paar vraagjes/onzekerheden.. Ik maak die even dikgedrukt. Voor het overzicht haha ;p
Ik ga een springvorm gebruiken van 24 cm. Ik gebruik het basis biscuit-recept, dus ik neem 5 eieren, 150 gr bloem, 125 gr kristalsuiker en 25 gr maïzena. Er staat bij het recept dat, voor optimaal resultaat, ik het 45 minuten in de oven moet laten staan en de temperatuur daarbij moet laten oplopen van 140 tot 185 graden. Ik heb ook ergens gelezen dat, om het kapsel hoog te houden en minder droog, je het moet laten afkoelen in de oven en het daarna meteen in een zak te doen. Mijn vraag: moet ik het kapsel dan wat minder lang bakken? En hoe lang dan? Want ik neem aan dat de oven niet zó snel afkoelt. Het kapsel bakt toch door als ik de oven af laat koelen? Ik heb eerder een te droog kapsel gehad. Niet zo leuk
Het kapsel moet klaar zijn om te vullen en te bekleden op donderdagmiddag (ik doe dat namelijk samen met een vriendin). Hij wordt op vrijdag gegeten. Is het dan het beste om het kapsel op woensdag te maken of gewoon op donderdag, een paar uur van te voren? En moet ik het kapsel (niet gevuld of bekleed) dan gewoon in een gesloten zak bewaren?
Over bewaren gesproken.. Als de taart op donderdag klaar is, kan deze gewoon in de koelkast bewaard worden (er zit slagroom in, dus moet wel) zonder dat de marsepein smelt als hij er weer uit komt? is daar nog iets voor?
Verder nog iemand tips tegen het droog worden van kapsels? Ik weet dat cake gebruiken een oplossing is, maar ik ga liever voor biscuit..