1

Onderwerp: lactose vrije taart

Ik heb net mijn eerste taart gebakken en heb het virus helemaal te pakken. Gelijk dus al de vraag gekregen om voor het zoontje van mijn zus, word 2, een bumba taart te maken. Nou las ik op alle andere onderwerpen qua lactose vrije taarten, marsepein of fondant maakt niet uit.

Terwijl als ik in de webshop bij rolfondant kijk, staat er bij ingredienten magere melkpoeder?
Bij Marsepein staat dat er sporen van melk in kunnen zitten.

Wat is nu raadzaam?

Alvast bedankt.
Groetjes,
Els

2

Re: lactose vrije taart

Volgens mij verschilt het bij de rolfondant per merk :/

Maar als er "sporen van in kunnen zitten" zei mijn dokter altijd, dat kan je negeren of het moet een hele acute allergie zijn. Dit zet de fabrikant erop om te voorkomen dat ze aansprakelijk worden gesteld. Het betekend dat er in principe niets fouts in zit, maar dat er in die fabriek wel wordt gewerkt met melk en dat er altijd sporen in kunnen zitten.

Maar degene waar magere melkpoeder in zit zou ik niet gebruiken :nooo . Daar neem je denk ik echt een risico mee. Als weet ik ook wel dat er dan niet perse lactose in hoeft te zitten.

Marshmellow fondant van Regalice is wel lactose vrij. Tenminste de laatste keer dat ik het controleerde nog wel. :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Dank je wel Ilonka.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had nog niet gezien dat de merken rolfondant door elkaar stonden, maar nu wel.
Inderdaad is de rolfondant van funmix wel lactose vrij, dank je wel.

Groetjes,
Els

4

In regalice fondant zit geen melk. (En in marsepein idd ook niet)

If life gives you lemons, make lemoncurd.