1

Onderwerp: Tools

Hoi,

Ik ga dit weekend mijn eerste taartje maken. Dan wil ik heel graag ook roosjes proberen te maken door middel van de How To die op het forum staat: grote roosjes. Of een How To in de lijst hiernaast.

Dan heb ik ook tools nodig. Waar kan ik deze kopen? Want online kopen, daar is het te laat voor... Heeft iemand tips?

Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg.

Groetjes!

Carpe Diem!

Re: Tools

Hoi,

Je kunt ook een roosje maken zonder tools hoor.
Gewoon een lang worstje maken van marsepein of fondant.
Hier snijd je een paar dunne stukjes van. Per stukje duw je deze plat, zodat ze ovaal worden.
Als je ze nog dunner wilt hebben, gebruik je daar een insteekhoesje voor, maar met een stevig plastic zakje lukt dat ook. Dan worden ze fijner.
Het 1e (rozen)blaadje rol je op (dit is je kern). En de rest vouw je er trapsgewijs om heen. Je vouwt de bovenkant van de blaadjes iets naar buiten (om krullen) en klaar is je roosje. Goed oefenen en dan krijg je prachtige roosjes.

3

Uit de sticky van deze rubriek:

Het gaat hier dus om zaken die automatisch werken (of zouden moeten werken....), vragen over handige tooltjes die niet op stroom, gas, batterijen etc. gaan horen hier niet thuis.

Dus ik meld je berichtje zodat die naar de juiste rubriek verplaatst kan worden.

4

En kijk eens in je keukenla/kast, ook zonder dure tools kun je roosjes maken.

5

Karin09 schreef:

Uit de sticky van deze rubriek:

Het gaat hier dus om zaken die automatisch werken (of zouden moeten werken....), vragen over handige tooltjes die niet op stroom, gas, batterijen etc. gaan horen hier niet thuis.

Dus ik meld je berichtje zodat die naar de juiste rubriek verplaatst kan worden.

Okee sorry, ik ben nog maar nieuw en ik wist niet waar ik deze moest plaatsen.

Carpe Diem!

6

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Je kunt ook een roosje maken zonder tools hoor.
Gewoon een lang worstje maken van marsepein of fondant.
Hier snijd je een paar dunne stukjes van. Per stukje duw je deze plat, zodat ze ovaal worden.
Als je ze nog dunner wilt hebben, gebruik je daar een insteekhoesje voor, maar met een stevig plastic zakje lukt dat ook. Dan worden ze fijner.
Het 1e (rozen)blaadje rol je op (dit is je kern). En de rest vouw je er trapsgewijs om heen. Je vouwt de bovenkant van de blaadjes iets naar buiten (om krullen) en klaar is je roosje. Goed oefenen en dan krijg je prachtige roosjes.

Heb je hier misschien een voorbeeld van? Of is het net als de How To die op het forum staat, van grote roosjes?

Carpe Diem!

7

Als je de titels, omschrijvingen (op de index) en de sticky's (belangrijke topics bovenin elke rubriek) leest voor je een bericht plaatst, is meestal wel duidelijk waar je vraag thuishoort :)

[MOVE] --> Decoreren.

De manier die Saskia aangaf vind je hier: http://www.deleukstetaarten.nl/howto/9/ … +van+MMF/, geen tooltjes nodig :) Succes met je roosjes!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Marianne schreef:

Als je de titels, omschrijvingen (op de index) en de sticky's (belangrijke topics bovenin elke rubriek) leest voor je een bericht plaatst, is meestal wel duidelijk waar je vraag thuishoort :)

[MOVE] --> Decoreren.

De manier die Saskia aangaf vind je hier: http://www.deleukstetaarten.nl/howto/9/ … +van+MMF/, geen tooltjes nodig :) Succes met je roosjes!

Dank je wel voor het verplaatsen van dit onderwerp.
Ik heb de link bekeken en het ziet er leuk uit. Ik ga het proberen! Ik hoop dat het gaat lukken  :)

Carpe Diem!