1

Onderwerp: Help, mijn strik!

Ik heb een strik in elkaar gezet, zoals de Howto, maar hij blijft niet in elkaar staan! Wat doe ik verkeerd? Ik heb het al met drupjes water en met icing geprobeerd... zou het nu gewoon te warm zijn? Of wie heeft er een tip? Alvast bedankt!

2

Re: Help, mijn strik!

Misschien stutten met wat keukenpapier? Zo blijft hij mooi rechtstaan tot hij helemaal droog is.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

:think: doe je wel laag voor laag en met zo'n tussenrondje? Genoeg icing (echt wel flinke klodder hoor)?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Jep laag voor laag gedaan en naderhand met icing nog balletjes van fondant ertussen gedaan, ook keukenpapier heb ik er nu tussen... hoe lang laten jullie een strik drogen? En als de taart dan in de koelkast heeft gestaan en er weer uit komt, zakt alles dan in? Nogmaals bedankt!

5 Laatst bewerkt door Carien (21-04-2011 20:34)

jaaaa :s , strik NIET in de koelkast :nooo , de strik er later pas opzetten :Y

Drogen totdat de icing droog is ;)
Als je een dag hebt, dan een dag, anders korter gokken O-)

6

Ik heb gister mn eerste strik gemaakt.. maar ik heb alles geplakt met tylose lijm en het ging perfect moet ik zeggen.. geen last gehad van inzakken of wat ook.. mijn lussen waren wel echt hard .. en mijne heeft ook snachts (zo'n 6 a 7 uur) in de koelkast gestaan, maar er is niets mee gebeurd, gelukkig.. :) beginnersgelukje misschien, want waarom moet hij juist niet in de koelkast?

7

Heb je fondant of marsepein gebruikt? En tylose toegevoegd?

En inderdaad: niet in de koelkast!Door het condens (=water) zou je fondant weer zacht kunnen worden of smelten en dan is helaas alles voor niets geweest.

8

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb fondant gebruikt met tylose idd... maar als ik mijn taart in de koelkast moet bewaren vanwege de vulling, kan de strik er dus helemaal niet op zoals ik begrijp? Zeker met dit weer is het natuurlijk wel een risico om hem buiten de koelkast te bewaren... Is het eindelijk mooi weer, krijg je dit  :lol: !

9

gewoon de strik er pas opzetten vlak voor aansnijden :D

10

Carien schreef:

gewoon de strik er pas opzetten vlak voor aansnijden :D

:Y  :Y  en de taart zeker wel in de koelkast  :Y  :Y