1 Laatst bewerkt door mookje (21-04-2011 14:51)

Onderwerp: Welk recept voor een lekkere bonbon roomvulling?

Ik heb al eens de oreoballetjes gemaakt en ook bokkenpootballetjes, heerlijk!
Maar nu wil ik me gaan wagen aan een andere vulling, in 'échte' bonbons. Waarbij je dus andersom werkt, eerst in vormpjes de buitenkant en die dan vullen met crème.
Wat ik het lekkerst vind in bonbons is een witte vulling, een soort van vanillecrème of room. Bij bonbonzaken vraag ik altijd naar witte vulling en dan krijg ik precies wat ik wil, ooit was er een zaak waar ze het crème fraiche noemden maar ik kan me niet voorstellen dat dat er in zit.

Ik heb al gezocht op google voor een recept maar kan niets vinden, overal zit van alles doorheen maar dat wil ik dus niet.
Wel heb ik sites gevonden waar je vullingen kunt bestellen, maar is dat wel lekker?

Wie heeft er voor mij een lekker recept voor een witte vulling?

PS als ik hier fout sta dan hoor ik het graag!
Nog een PS Volgens mij sta ik inderdaad fout, en ik heb het zelf al gemeld!

Groetjes, Monica

Re: Welk recept voor een lekkere bonbon roomvulling?

[move]--> bakken &vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Dat is idd een heerlijke vulling :9 , maar weet helaas ook niet wat het precies is. Dus ik lees even mee!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

4

Vaak is de vulling chocolade met slagroom of melk en een smaakje bv. koffielikeur, sinaasappellikeur, hazelnootpasta, gepofte rijst, stukjes noot, gemalen kokos, sukade, het is maar net wat je lekker vindt.

5

Ik weet precies wat je bedoelt!!
Ik ben daar ook een tijdje naar op zoek geweest maar heb niks kunnen vinden.

Ik vind dat vaak ook de lekkerste bonbons, met die zachte witte roomvulling. soms zit er ook een smaakstofje doorheen.

Ik wil binnenkort een workshop bonbons maken gaan volgen, misschien dat die mensen daar een receptje kunnen geven.  :lol:

Ik hou het topic in de gaten.  ;)

6

Ik wil ook graag weer eens wat andere bonbons maken. De oreobonbons heb ik al een paar keer gemaakt en het lijkt me leuk om nu ook eens de bokkenpootballetjes te maken. Gebruik je hierbij ook nog roomkaas net als bij de oreo´s??
En ik ben benieuws of jullie het goede recept van de witte vulling al weten, want die zou ik ook eens graag proberen!!

7

Hmmm ik had wel wat gevonden op internet om een keer uit te proberen, maar kan het niet meer vinden... ik ga nog eens goed zoeken!

Groetjes, Monica

8

Of het wat is weet ik niet maar dit is een recept voor vanillevulling:

35 gram custardpoeder
50 gram suiker
½ deciliter melk
1,25 deciliter melk
125 gram boter (op kamertemperatuur)
chocolade
Meng de custardpoeder, suiker en een ½ deciliter melk. Breng 1,25 deciliter melk aan de kook en giet het custard mengsel erbij en roer het door en laat het nog 1 minuut doorkoken. Laat de custardpudding afkoelen. Klop de zachte boter luchtig. Doe dan de afgekoelde custard erbij en klop het weer luchtig. Doe het in een spuitzak en het is klaar voor gebruik. Spuit er een lange staaf van, van ongeveer 1 cm dik. Snijd deze in stukjes van 2 cm. Laat de stukjes crème hard worden in de vriezer. Dompel ze dan door de gesmolten chocolade.

Groetjes, Monica

9

Misschien een idee om er ganache in te doen van witte chocolade met vanille, ik heb het idee dat dat aardig in de buurt komt.

Groetjes Letty