1

Onderwerp: krijg nog steeds geen mooie sliert uit sugargun HELPP!!

Ik heb de sugargun maar wat ik ook probeer ik krijg geen "gladde" sliert eruit :s

Ik gebruik marsepein van funcakes
Heb het zeer goed gekneed, ook al in de magnetron een keer geprobeerd, ook Crisco geprobeerd

Maar wat ik ook doe de slierten zijn gewoon niet mooi glad, met welke kleur dan ook :s

PLEASE HELP!!!
Als het mijn niet gaat lukken dan gooi ik het ding de raam uit!!aahhhhh hoezo gefrustreerd?!

2

Re: krijg nog steeds geen mooie sliert uit sugargun HELPP!!

Geen tips..............als je echt alle tips al hebt geprobeerd die hier in andere topics voorbij zijn gekomen.............dan zou ik hem idd uit het raam gooien  ;)

3

En volgens mij hoort dit topic niet in bekleden.............tenzij je de hele taart met sliertjes wilt gaan doen............andere sugargun topics staan in decoratie of taartdecoratie algemeen, dus ik zal je berichtje even melden.

4

Marsepein is grover van structuur dan fondant. Daardoor schraapt de marsepein wat meer langs het gaatje en gaat rafelen. Dus een heel glad sliertje zul je met marsepein niet krijgen. Wat je kunt doen is als het sliertje uit de sugargun komt hem nog eevn licht narollen op je werkblad. Daarmee krijg je hem iets gladder.

5

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Zeelandia-marsepein gebruiken, scheelt een stuk :Y

Handen effe beetje vochtig maken, marsepein kneden, dan snel in gun, snel spuiten; helpt wel beter dan crisco

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

zal deze tips ff proberen anders ben ik er klaar mee :Y

8

Dan kom ik onder je raam staan om hem op te vangen  :D
Gewoon bolhoeden, frisco erdoor en zachtjes die sliert eruit persen, dan lukt het echt wel
Niet meteen gaan gooien hoor, je gaat er zo blij van worden van dit apparaatje  :Y

9

bolhoeden?????

Ik heb nog wel een bolhoedje liggen voor je!  :+

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

11 Laatst bewerkt door Carien (20-04-2011 20:39)

:think: op een heeeeel klein toetsenbordje volhouden getypt??  :think: en frisco zal dan wel crisco zijn :Y  ;)

Karin09 schreef:

bolhoeden?????

:lol:  :lol:  :lol:

Carien schreef:

:think: op een heeeeel klein toetsenbordje volhouden getypt??  :think: en frisco zal dan wel crisco zijn :Y  ;)

ik kom niet meer bij! :lol:

I never met a calorie I didn't like....

13

:lol:  :lol:  :lol:

14

hahaha, die Carien, dat jij dat er nog uithaalt, bolhoeden=volhouden, echt geweldig! :lol:

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

15

Idd wel lollig zo  :lol:
Maar ik moet ook nog bolhoeden, bolpetten en mutsen want ik vind het me toch een snertding. Deze aankoop is me zoooo tegengevallen; 25 euro en alles komt er met rafels uit!
Dat laatste is dan wel weer leuk als randje langs zo'n hoedje maar ik ben in staat de mijne er achteraan te gooien.

Als je een taart bekleedt met marsepein, vind ik het niet zo mooi om je randjes dan met fondant te doen en ik vind zeelandia net een tikkie te duur....Dus dat je dure zeelandia marsepein nodig hebt, hadden ze er van mij wel bij mogen zetten in de bschrijving......
Ik had er zoveel frisco  :P  door dat het vreselijk glimt en nog geen mooie sliert. Het zal wel aan mij liggen denk ik.

Misschien ga ik er in de toekomst nog blij van worden maar ik baal er ook echt van.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

16

Zeelandia is dan misschien wel iets duurder, maar ook veeeeeeeeeeel lekkerder, mooier en fijner te verwerken. Naar mijn mening is heeft het spul van Funcakes niets met marsepein te maken :nooo (sorry wanneer ik nu iemand beledig :o )
:think: Bij een taart gaat het toch voornamelijk om de smaak

Geen frisco ;)  erdoor, maar met iets natte handen kneden en dan erdoor :Y

17

Sandra-lala schreef:

Dus dat je dure zeelandia marsepein nodig hebt, hadden ze er van mij wel bij mogen zetten in de bschrijving......

Dat is natuurlijk ook niet zo :) Ik voel me niet beledigd door Carien natuurlijk, maar ben het ook niet met haar eens. Ik werk òf met fondant, òf met FunCakes en kan echt wel taarten maken hoor ;) En zelfs de meeste workshoppers die hier voor het eerst een taart komen maken, maken mooie taartjes er mee. Ook met de sugargun trouwens.

Géén crisco door je marsepein kneden, als het droog is idd een heeeel klein beetje water door je handen nat te maken. En niet teveel "pompen" met de marsepein maar ingeknepen houden tot de sliert stopt, en dan weer opnieuw kracht zetten. En bij evt. rafels even narollen.

18

Ik heb ook last van die rafels en rol soms ook nog even na om de sliert gladder te krijgen. Ook duw ik niet zo hard zodat de sliert er niet te snel uitkomt, daar krijg je ook meer rafels van  :Y

Enne.....is Zeelandia dan zoveel duurder dan FunCake  :think: . En zoveel verschil zit er nou ook weer niet tussen, vind ik  ;) . (Ben van plan om weer naar FC over te stappen...)

Moest ook wel lachen om die 'bolhoed', snapte het ook niet  :lol:  :lol:
Maar sinds ik mijn smartphone heb stuur ik ook vaak rare sms'jes  :s

19

ik kon het geschreven hebben...bolhoeden  :lol:  :lol:
Laatst vroeg een vriendin waarom ik haar 'hem' had genoemd in een sms'je..was het 'hey' of ik stuur mijn man 'xx' en het ding verandert het in 'wc'  :s

20

Dat is natuurlijk ook niet zo :) Ik voel me niet beledigd door Carien natuurlijk, maar ben het ook niet met haar eens. Ik werk òf met fondant, òf met FunCakes en kan echt wel taarten maken hoor ;) En zelfs de meeste workshoppers die hier voor het eerst een taart komen maken, maken mooie taartjes er mee. Ook met de sugargun trouwens.

Géén crisco door je marsepein kneden, als het droog is idd een heeeel klein beetje water door je handen nat te maken. En niet teveel "pompen" met de marsepein maar ingeknepen houden tot de sliert stopt, en dan weer opnieuw kracht zetten. En bij evt. rafels even narollen.

Ik vind Funcakes ook prima dus daar wil ik het ook wel bij houden.
Er is altijd smaak verschil, ik kreeg laatst van iemand een pondje Lubeca 1:2.....ja dat smaakt nog beter maar dan worden je taarten ook steeds duurder natuurlijk. Dus die heb ik lekker voor mijn eigen verjaardagstaart gebruikt  :D
De tips neem ik weer mee, dank je wel!

Ook die van Esther68 trouwens....niet te hard duwen zodat de sliert langzamer komt zal ik proberen.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

21 Laatst bewerkt door gertieneke (21-04-2011 09:46)

gertieneke schreef:

Dan kom ik onder je raam staan om hem op te vangen  :D
Gewoon bolhoeden, frisco erdoor en zachtjes die sliert eruit persen, dan lukt het echt wel
Niet meteen gaan gooien hoor, je gaat er zo blij van worden van dit apparaatje  :Y

Ojee, dat is mijn iPad , die maakt zelf woorden als je even niet oplet  :o
Maar jullie hebben het er toch uitgehaald gelukkig en die frisco is inderdaad crisco, en ik wist niet dat het bij marsepein er niet doorheen moet, ik gebruik meestal fondant door mijn sugargun. Heb ik ook weer wat opgestoken  :Y
Dus......volhouden met die bolhoeden hahahaha  :D

22

whahaha ik snapte bolhoed ook niet :lol:
Dan ga ik eens met natte handen proberen en de hendel ingeknepen houden ipv pompen.

Ik heb zeelandia nog nooit geprobeerd maar wil het wel proberen.Is het alleen in blank te krijgen of ook in kant en klare kleur? kan het bij mij in de buurt niet kopen dus moet via internet en in de shop hebben ze alleen groot verpakking blank.
Wil eerst proberen voordat ik ga inslaan :Y

23 Laatst bewerkt door Carien (21-04-2011 11:14)

er is ergens een webshop die 1kg verkoopt, maar welke..... d'r zijn er ook zoveel :s  ;)
Ik heb begrepen dat er binnenkort Zeelandia in kleur komt bij de taartshop (weet niet wannneer), maar ze zei erbij dat de kleuren niet zo mooi zijn als die van FC :think:
Ik gebruik nooit voorgekleurd, dus weet 't verder niet :nooo

:think: misschien een oproepje doen of er iemand in de buurt van Bunschoten Zeelandia heeft en jij 500gr ofzo mag overkopen? (heb ik laatst ook met iemand in Apeldoorn gedaan :Y )

24

Even Googelen, meerdere (web)shops hebben een 1 kilo-verpakking van Zeelandia.

25

rara :D  ;)