1

Onderwerp: probleempje met papieren cornetjes icm spuitmondjes en/of adapters

hallo,

ik wil zo graag meer gaan doen met royal icing enzo en ben nu aan het proberen mooie bakpapieren cornetjes te maken. wel, dat lukt heel aardig maar dan... altijd als ik de punt afknip en er het spuitmondje in laat vallen begint het cornetje te wijken of te kreukelen boven de tip. met de adaptor wordt het helemaal een rommeltje.
met de snoepzakken die ik heb lijkt het spuitmondje ook net nooit goed erin te vallen en dan gaat het weer erboven lekken.
hoe doen jullie dat nu? ik heb de spuitmondjes set van wilton...

liefs marieke

2

Re: probleempje met papieren cornetjes icm spuitmondjes en/of adapters

Cornetjes heb ik nog nooit geprobeerd, maar met snoepzakken heb ik dat probleem in elk geval niet. Doe je het spuitmondje er rechtstreeks in? Ik draai ze altijd stevig vast met een adapter (sowieso handig als ik na één koekje bedenk dat een ander spuitmondje toch beter is). Eventueel kun je dan nog een elastiekje om de bovenkant van de adapter doen, dan wordt lekken haast onmogelijk. Succes!

hmm, heb ook de adapters hoor, zaten in de set... dat lijkt idd beter aan te sluiten maar die zakken zijn nogal fragiel. niet te hard drukken of aandraaien of het sijpelt door een ander gaatje naar buiten. met de bovenkant heb ik geen probleem.
even gespiekt op je website ;) super leuk!

liefs marieke

ik dacht eerlijk gezegd dat spuitmondjes niet bedoeld wwaren voor cornetjes, ik dacht dat je gewoon uit het cornetje zelf spoot.

De snoepzakken die hier veelal gebruikt worden, die zijn zoals de naam als zegt bedoeld voor snoep. De randen van die zakken zijn niet zo stevig als de echte piping bags, die kunnen behoorlijk wat kracht aan zonder kapot te gaan.

als je niet wisselt van spuitmondje, kan je prima zonder adapter spuiten :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

juist tirza, maar ik vind ze alleen zo duur vandaar dat ik richting bakpapieren cornetjes denk.
heb ook van dat bruin papier... misschien is het witte beter?

liefs marieke

6

Spuitmondjes kunnen ook in cornetjes hoor. Niet afknippen maar gewoon afscheuren en als je 'naadje' gaat wijken, even plakken met een stukje tape.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

ok scheuren dus! kan dat met gewone tape of heb je daar al een speciale voor nodig? omdat het gecoat papier is...

liefs marieke

http://www.ehow.co.uk/video_6198126_use … y-bag.html
google op parchment cone en tape ;)
het leven is soms zo simpel!

liefs marieke

http://www.monkeysee.com/play/989-cake- … ment-paper

deze mw zorgt ervoor dat de drie lagen elkaar overlappen. ik ga weer maar eens een driehoekje knippen...

liefs marieke

10

veel plezier ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs