1

Onderwerp: Mijn eerste bruidstaart

Ik kreeg de vraag of ik een bruidstaart voor iemand te maken.
ik vertelde haar dat ik nog maar 4 taarten heb gemaakt waarvan 1 een 2 laagse stapeltaart.
dat vond ze niet erg ze had er alle vertrouwen in.

ze vonden hem erg mooi (zelfs de bovenste laag)
zelf was ik niet helemaal tevereden over de bovenste laag wat dus een kussenmotief is.
ik vraag me af hoe jullie dat maken? ik heb het gewoon uit losse hand met een mesje gedaan..
hebben jullie tips?
oh ja, de vulling is stroopwafelcreme (dat wilde ze graag)
http://94.100.121.92/1285950001-1286000000/1285997901-1285998000/1285997959_6_GcCf.jpeg

Liefs, Simone

2 Laatst bewerkt door MjammieMarjo (20-04-2011 21:21)

Re: Mijn eerste bruidstaart

Ik denk dat je best tevreden mag zijn, zeker omdat dit pas je 4e taart is! Die prachtige creaties die voorbij komen, zijn vaak van bakkers en baksters met jarenlang ervaring!

Het 'kusseneffect' kun je mooier (en makkelijker) maken met de patchwork cutter...Is even oefenen, maar wel een mooie tool

http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -2093.html

3

Mooie taart hoor en een tevreden klant, ik zou zeggen dat gaat goed.

Zelf met een mesje uitsnijden is wel te doen maar misschien de volgende keer eerst uitmeten en lichtjes aangeven.
Of de 'tool' in de webshop aanschaffen......zal even zoeken hoe die heet maar er zijn er vast die reageren en dit zo weten.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Hoi Simone, heb toevallig maandag voor het eerst een kussen motief op een taartje gemaakt. Mocht een malletje van een vriendin lenen om uit te proberen.( weet alleen niet welk merk ) Dat gaat best goed, heb daarna nog met een wieltje de naadjes nagelopen, dat had ik alleen wat minder diep moeten doen. Als je te hard duwt komt de botercreme er door heen  :/ .
Als je wilt kan je mijn taartje effies bekijken, ben ook nog maar net begonnen hoor... groetjes Esther

5

Het is de  Patchwork Cutter Diamond Design.
Tijdelijk uitverkocht in de shop maar komt wel weer.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

O, sorry vergeet helemaal te zeggen dat ik je stapel mooi vind hoor!!! :o
Wat ligt er nou precies bovenop??

7

Ik had tot nu toe nog nooit gehoort van die patchwork cutter. XD Maar ik werk dan ook nooit met dat soort dingen. meer om geldgebrek en ik vind het gewoon fijn om alles zelf te maken en met mijn handen te werken.

Ik zelf heb de grote van de cirkel op papier getekent en toen gelijke afstanden aangegeven en daar de taart op gezet en een geodriehoek gebruikt om precies de 90 graden hoek telkens te hebben en dan met een pizza mes er langs of gewoon mesje er langs

Dan heb je niet persee die cutter nodig en je bent toch lekker bezig :)

Your light will shine when all else fades!

8

Prachtig voor een 4e taart, allemaal verschillende decoraties, gestapeld, knap hoor !!

Groetjes, Conny

slagroompuntnl schreef:

O, sorry vergeet helemaal te zeggen dat ik je stapel mooi vind hoor!!! :o
Wat ligt er nou precies bovenop??

er liggen wat suikerdiamantjes op met wat suikerparels.. :)

Liefs, Simone

10

Iedereen super bedankt voor de reactie's!!

Liefs, Simone