1

Onderwerp: cc's bewaren

Goedemiddag/avond,

Ik ga vanavond mijn cc's bakken voor mijn collega's..
De bedoeling is dat ik die VRIJDAG mee naar het werk neem.
Ik was van plan om ze vanavond te bakken, af te laten koelen en daarna in de vriezer te doen (hoe? pedaalemmerzak?)
Om ze morgen avond te versieren en dan te laten staan tot vrijdag morgen.
Moet ik ze na ontdooien en versieren dan in de koelkast bewaren tot de volgende morgen?
Of is het het beste om ze gewoon buiten de koelkast te bewaren?
In een luchtdichte bak? of gewoon in de doos.. ?

Graag hierover nog een beetje duidelijkheid.
Ow en even voor jullie duidelijkheid, ik moet vrijdag morgen beginnen om half 9 dus heb geen tijd om ze die vrijdag te decoreren.

Alvast bedankt!

Re: cc's bewaren

bewaarvragen [move]--> td algemeen

en waarom denk je dat je de cupcakes in de koelkast moet bewaren?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Sorry ;).

Dat denk ik niet, dat weet ik ook niet.. vandaar de vraag.
Het lijkt me dat ze dan misschien verser blijven, maar dat weet ik dus niet zeker.
Ik dacht dat ik daar wel antwoord op kon krijgen hier maar dan zoek ik het wel even ergens anders op.

Toch bedankt.

als ze vanwege een vulling (slagroom oid) in de koelkast moeten, dan ja, in de koelkast bewaren.
En cakejes worden zelf echt juist ouder in de koelkast, zelfde principe eigenlijk als brood, op kamertemp of in de vriezer prima, maar in de koelkast heb je oud brood.

Afgesloten in een plastic doos heb je kans dat je fondant.marsepein gaat zweten.smelten. gewoon in een taartdoos is prima

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Dankjewel!
Dus na het bekleden gewoon in een taartdoos buiten de koelkast?
Kan een vulling zoals jam ook gewoon buiten de koelkast? of zouden ze dan juist in de koelkast moeten?
Het is opzich maar voor 1 nachtje..

Ik denk zoiezo dat mijn collega's er wel van gaan genieten, of ze nou iets droger zijn of niet!

thnx a lot.