1

Onderwerp: High Tea kinderfeestje

Wat is toch een leuk idee voor een kinderfeestje voor een jarige dochter van 12 en eentje van 9??? :/
Na enig zoekwerk op dit forum kwam ik op een high tea-feestje uit.
De oudste dochter vierde het met acht vriendinnen, haar drie jaar jongere zus een paar weken later eveneens met 8 vriendinnetjes. Alle gerechtjes kregen ze per één of twee meiden uitgeprint aangeleverd met de juiste ingrediënten erbij. Deze moesten ze alleen zelf afwegen en vervolgens maken.
Er waren hartige hapjes (2 soorten sandwiches, (gekochte) quiche, worstenbroodjes, wraps) en zoete lekkernijen (marsepeinbonbons, cupcakes (bij de oudste ook met zelfgemaakte ganachetopping), cornflakebonbons, de kleine verleiding, kokosbonbons, brownies, (gekochte) slagroomsoesjes (in mijn oven wil helaas geen soes lukken) en bij de oudste scones met jam en clotted cream).
Een hele keuken vol giebelende meiden die er veel lol in hadden. Voor beide feestjes waren de gerechten nagenoeg gelijk. Dit is een foto van de tafel bij mijn dochter van 9 jaar.
Met z'n allen smikkelen en verder giebelen uiteraard... Bij de oudste dochter zaten alle 9 meiden aan de thee, zo leuk!
Na afloop kreeg eenieder alle receptjes en z'n theeglas met nog wat lekkers gevuld mee.
Hoewel het een hele klus is het voornamelijk in je uppie te organiseren en realiseren, was het ontzettend leuk (maar stiekem ben ik wel blij dat de kinderfeestjes er voor dit jaar weer even opzitten.... ;) )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3Q3CGK3W.jpg

Er is nooit iets groots bereikt zonder enthousiasme (Emerson)

2

Re: High Tea kinderfeestje

super leuk idee zeg!

3

Echt heel leuk!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

4

Heel leuk idee!!
Ik zie het tafereel al voor me. Heerlijk giebelend natuurlijk.
Ik heb net het feestje achter de rug van mijn oudste dochter. Ze is 11 geworden en wilde graag een taartje maken met haar vriendinnen. Ze hebben met zijn 7en de hele middag aan de tafel gezeten.
Heel gezellig.

Groetjes Gerien

5

Wat gaaf! :Y
Wie weet, als mijn dochter wat ouder is....

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!