1

Onderwerp: Taart en aantal personen

Hallo,

Ik weet even niet waar ik dit anders neer moet zetten :/

Ik zit even met het volgende. Ik heb mijn eerste opdracht a.s vrijdag. heel erg leuk en heb er onwijs veel zin in. Ze willen een taart voor 30 personen ik had al op 2 sites van andere gezien dat een 30cm taart voor 30 personen is. Nu heb ik de taart gebakken en tuurlijk wordt ie nog een stuk hoger maar ik vind 'm voor 30 personen aan de kleine kant. Nou zag ik bij een tabel hier ( wist ik ook niet) dat 30cm voor 24 personen is. Nou zit ik mooi met de gebakken peren want deze mensen willen geen lagen taart en ik heb dus nu al een taart gebakken. Ik zat wel te denken om er een klein smijttaartje bij te maken die ik er dan gratis bijgeef zeg maar  ;)

Wat zouden jullie doen? EN waarom wijken de afmetingen en aantal personen overal zo af??? De een zegt dit en de ander dat...

help !  :P

2

Re: Taart en aantal personen

Tja, sommige mensen hebben andere snijtechnieken waardoor ze er misschien wel 30 uit kunnen halen?

En wilde ze geen lagen taart omdat ze het niet mooi vinden of omdat ze het niet wilde betalen? Want anders kan je de tweede laag natuurlijk gratis aanbieden..

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Er is verschil, omdat de hoogtes nogal uiteenlopen, van gemiddeld 7 tot 10 cm. Als je biscuitmix gebruikt, dan is het makkelijk rekenen: 25 gram per persoon is (meer dan) genoeg, zelfs 23 gr pp  is al toereikend.  Gebruik je geen mix, ga dan van de hoeveelheid eieren uit: als je 11 eieren gebruikt voor je biscuit, dan haal je er wel 30 personen uit. Het biscuit zal dan zo'n 9 cm hoog zijn.
Is het "standaard" 7 cm hoog, dan haal je er ca. 24 stukken uit.
Dit zijn mijn ervaringsgegevens, en na een paar honderd taarten durf ik dit wel te zeggen. Ik vul wel met 3 of 4 laagjes.

Groet, Jolanda

Bedankt voor jullie reakties.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de klant of het een probleem is als ik een 2 laagse taart maak. In principe hebben ze 1 taart besteld maar ja...ik ben bang dat ik echt nog een 15 cm taart bovenop de taart moet gaan plaatsen, dan hebben ze ruim genoeg en heb ook aangegeven dat de xtra  kosten uiteraard voor mijn rekening zijn.

Ben benieuwd.... :rolleyes: