1 Laatst bewerkt door Mirzan (20-04-2011 09:49)

Onderwerp: pump, gerbera, narcis en paashaas, heel graag feedback!

Vandeweek lekker aan de slag gegaan om wat dingen te proberen. Ik kreeg de vraag voor 1 cupcake... tja, daar wil ik dan wel graag iets moois van maken natuurlijk. Helaas al in de verpakking. Heb de set van Benison maar vind de zool erg smal! En de volgende keer beter letten op de kleur van de toef  :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GF6EPZQO.jpg
Narcis van fondant op mijn eigen manier. eerst met fondant geprobeerd en wil ze later gaan maken met gumpaste om te kunnen verfijnen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGFUCIRV.jpg
Gerbera ook gemaakt van fondant. Op wat kleine details na ben ik erg tevreden met deze. Ook deze wil ik verfijnen en van gumpaste gaan maken. Maar wilde graag weten van de "experts" of er iets verandert moet worden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FWBWKMZB.jpg
En mijn dikke paaskonijn haha. De oogjes worden nog vervangen want die vind ik niet mooi. Heb deze 's avonds gemaakt en de armen zijn wat te lang denk ik.

Ik zou dus heel graag weten wat jullie er van vinden zodat ik mijn techniek misschien kan verbeteren. Bedankt voor het kijken in ieder geval en geniet van het heerlijke weer!
:)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KRLP83KG.jpg

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

2

Re: pump, gerbera, narcis en paashaas, heel graag feedback!

Ik vind ze super mooi geworden en heb daarom ook verder geen tips voor je.

Op zoek naar leuke taartspulletjes? Kijk vanaf nu op mijn site:www.specialetaartjes.nl/webshop. Spulletjes zijn ook af te halen in Eindhoven

3

whow wat mooi!!! RESPECT van deze kant!

4

Ik vind de krokus echt niet lijken....  ;)
Volgens mij he je wel een hele mooie narcis gemaakt  :lol:

Feedback? Geen punten van kritiek. Ik zou wel heel graag willen weten hoe je die mooie gerbera hebt gemaakt, heb in mei een bruidstaart met gerbera's staan en die van jou zijn erg mooi!

5

Ohh.....mooooooi allemaal. Je narcis en gerbera zijn Super!
En je paaskonijn/haasje vind ik ook erg schattig. Echt leuk met die roze accenten op de voetjes, armpjes en oren.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

6

Biggeltaart schreef:

Feedback? Geen punten van kritiek. Ik zou wel heel graag willen weten hoe je die mooie gerbera hebt gemaakt, heb in mei een bruidstaart met gerbera's staan en die van jou zijn erg mooi!

Och wat een oen ben ik ook! Wilde ze snel plaatsen en weet eigenlijk heel goed dat het een narcis is. Bedankt, zal het aanpassen.
Ik weet niet of je in de buurt woont, anders wil ik het je best laten zien hoe ik de gerbera heb gemaakt. Gaan we ze gezellig samen maken.

7

De bloemen zijn geweldig en het konijn/haas vind ik super schattig :Y

8

Mirzan schreef:
Biggeltaart schreef:

Och wat een oen ben ik ook! Wilde ze snel plaatsen en weet eigenlijk heel goed dat het een narcis is. Bedankt, zal het aanpassen.
Ik weet niet of je in de buurt woont, anders wil ik het je best laten zien hoe ik de gerbera heb gemaakt. Gaan we ze gezellig samen maken.

Wat een leuk aanbod! Vind namelijk het hart van de gerbera's erg mooi gedaan. Heb je hiervoor ook de plungercutters gebruikt?
Ik zal eens kijken hoe mijn agenda eruit ziet de komenden weken, wie weet kunnen we afspreken. Ik woon niet heel erg ver van jou vandaan...

Ik ben zeker geen expert, dus tips heb ik niet, maar ik vind het allemaal supermooi! Ik wou dat ik het zo kon!

10

Biggeltaart schreef:
Mirzan schreef:
Biggeltaart schreef:

Wat een leuk aanbod! Vind namelijk het hart van de gerbera's erg mooi gedaan. Heb je hiervoor ook de plungercutters gebruikt?
Ik zal eens kijken hoe mijn agenda eruit ziet de komenden weken, wie weet kunnen we afspreken. Ik woon niet heel erg ver van jou vandaan...

Ik heb je een mailtje gestuurd :-)

Heel erg mooi. Ik vind ook vooral je gerbera super gelukt. Wil je me misschien uitleggen hoe je hem gemaakt hebt. Ik heb in juni een bruidstaart met gerbera maar het wil mij nog niet helemaal lukken om hem lijkend te krijgen.

Groetjes Wendy

12

wendyhaverkamp schreef:

Heel erg mooi. Ik vind ook vooral je gerbera super gelukt. Wil je me misschien uitleggen hoe je hem gemaakt hebt. Ik heb in juni een bruidstaart met gerbera maar het wil mij nog niet helemaal lukken om hem lijkend te krijgen.

ik vind het moeilijk om het zo op "papier"te zetten hoe ik deze gemaakt heb. Ben meer van het laten zien.
Heb deze plungers gebruikt hiervoor:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -1296.html
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … p-191.html
Heb alleen de rand gebruikt om de bloem uit te steken en niet het patroon erin gedrukt. Begrijp je het nog  :) In totaal 3 van deze uitgestoken en op z'n kop met de bol tool de randen dunner gemaakt. Dan met de bone een bolling gemaakt en omgedraait. Toen met de veiner tool een streep getrokken door het midden van de blaadjes.
Daarna met 3 kleuren en 3 groottes van de daisy plunger, bloemen uitgestoken en dan van groot naar klein werken. alle blaadjes eerst met de veintool een streep diep getrokken en daarna doorgeknipt. Toen de bloemen doormidden geknipt en de blaadjes bij elkaar geduwd zodat ze een beetje op een rijtje komen te staan. Twee rijen van deze op de grote bloem geplakt terwijl deze in de former ligt te drogen. Dan een kleinere gepakt en een andere kleur en weer hetzelfde en weer twee rijen gemaakt. Van de laatste en de kleinste 1 rij. Ooh vergeet ik bijna... voordat ik de kleinste heb geplaatst heb ik het hart van de bloem gemaakt van donkerbruin, bolletje maken, afplatten en inprikken. Heb wel een mold maar die waren te klein.

Uhm als dit niet duidelijk is (wat ik me heeeeeeeeeeel goed voor kan stellen) dan kom je maar een keer langs als je in de buurt bent  :)

foto how to?  O-)
Die gerbera is echt prachtig! Heb de uitstekers ook en wil die bloem ook graag zo kunnen maken  :)

Vind het konijntje trouwens ook superlief, viel mij ook niet echt op dat de armpjes te lang waren.

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

14

wat een waanzinnige mooie gerbra!!! Echt schitterend, wow!! :thumb:

groeten, Bianca
TAART in huis

15

Wow!! Wat heb je mooie dingen gemaakt!!! Jammer dat je schoentjes al ingepakt zijn, maar ook nu zien ze er GEWELDIG uit!! Je haasjes is ook gaaf en je bloemen zijn SUPER!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

16

Bedankt voor de reacties allemaal, ben er heel blij mee!
Hoop ook nog op een kritische blik  :)

:thumb: ooo, wat mooi! Wat een supergerbera!!! Die narcis vind ik ook heel mooi, en het theesetje ook!
mag ik mezelf ook een keertje uitnodigen om langs te komen O-) ?

Je mag ook hier komen hoor ;) !

en waar heb je dat dienblad, kopje en theepotje vandaan? schattig, ook in combinatie met die schoenen.

I never met a calorie I didn't like....

18

Dankjewel!
Ik heb een 45 km auto, dus helaas geen optie om alleen naar Den Haag te komen, al lijkt het me leuk hoor.
Dus jezelf uitnodigen mag gerust.
Het setje komt van de xenos. Bakken ging goed op het vogeltje na wat op het kopje zat. Dat was gelijmd en liet natuurlijk los. Gewoon weer terug gelijmd. Voor het dienblaadje en setje samen was ik ongeveer 8 euro kwijt.

19

Erg Mooi.

Liefde is gratis, raar dat sommigen er dan nog zo zuinig mee zijn. ;-)
Liefs,   Ricky

20

Dit is zoooo prachtig, net echt! Jammer dat iedereen hier zo ver woont  :nooo Hier zijn wel workshops, maar die zitten meteen vol voor een jaar of zo...  :(

Mirzan Jammer dat je zo ver weg woont. Als ik in de buurt had gewoond was ik zeker langs gekomen. Met je uitleg kan ik wel wat. Zeker als ik de foto er bij hou. Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Wendy

22

Graag gedaan hoor. Mocht je nog vragen hebben dan weet je de mailknop wel te vinden toch?
Succes en zou het leuk vinden om het ook weer terug te zien.

ik zal tezijnertijd de taart hier wel posten nu eerst oefenen op de bloemen.

Groetjes Wendy