1

Onderwerp: Hoe maak ik eetbare stampers?

Een vriend wordt binnenkort 30 en geeft een feestje in Hawaii-thema. Ik ga hiervoor cupcakes maken en wil daarvoor van die tropische bloemen op een cupcake doen. Nu heb ik hier wel stampertjes liggen, maar die zijn niet eetbaar. Ik zou graag het volledige cupcakeje eetbaar willen hebben zodat ik niet iedereen hoef te vertellen dat de stampers niet eetbaar zijn. En dat we niet halverwege de Heimlich-manoevre hoeven uit te voeren omdat iemand stikt in zo'n ding  :lol:

Wie weet hoe ik eetbare stampers moet maken? Kom zelf op iets met suiker, maar dan zit ik nog met ijzerdraadjes...

May your dreams last longer than the night

2

Re: Hoe maak ik eetbare stampers?

Van heeeeel dun fondant met tylose stengeltjes maken en vormer?? :think:

3

een spagetti stengel voor een deel in icing dopen, dan door de (gekleurde) suiker rollen!

4

Hmm, spaghetti lijkt me nou ook niet echt lekker  :+

5

Mooie bloemen zonder stampers maken?

Liefs, Zanoni

6

Ik denk dat ik ook iets zou maken zonder stamper. Of een hele korte van fondant.
Spaghetti, daar zou ik ook niet voor kiezen  ;) . Rauw is deze voor mij eigenlijk ook niet eetbaar..

Esther68 schreef:

Ik denk dat ik ook iets zou maken zonder stamper. Of een hele korte van fondant.
Spaghetti, daar zou ik ook niet voor kiezen  ;) . Rauw is deze voor mij eigenlijk ook niet eetbaar..

ik heb drie kids die daar anders over denken! die staan in de rij voor een rauw spagettistengeltje!  :lol:

liefs marieke

ellenscreativecakes.nl/shop/celcrafts-celshapes-stamens-2.html?keyword=stamen (even www ervoor zetten)

hier heb ik toevallig laatst naar gekeken, en vroeg me af of het zou lukken...

als jij het nou even probeert, en dan laat weten ;)  :lol:

I never met a calorie I didn't like....

9 Laatst bewerkt door Moppie_83 (19-04-2011 21:06)

Bedankt voor jullie antwoorden. Wordt zéér op prijs gesteld  :Y

Poeh, dat is toch lastigerder dan ik dacht  :s Moet zeggen dat spaghetti me niet zo ideaal lijkt. Dat "celshapes for stamens" ziet er op zich goed uit. Maar misschien kan ik hetzelfde resultaat wel krijgen door van fondant met tylose hele dunne slietjes te maken.

Hmm... Bedenk me nu dat ik dat al eens geprobeerd heb, toen ik skistokken wilde maken  :lol: Was niet zo'n succes. Heb uiteindelijk maar floralwire gebruikt :P

Nog even brainstormen dus. Misschien dat de bloemenmakers onder ons het antwoord hebben?

Ohja, andere Hawaii-ideeën zijn natuurlijk ook heel welkom!

10

Met stevige Icing spuiten.

www.joyofbaking.nl - ''pure passie''

11

van de patchwork cutters de clematis en de christmas rose  hebben een hele fijne soort zigzag uitsteker als je die om een kegeltje oprolt dan krijg je ook een mooie eetbare stamper (is wel friemelen)

http://www.deleukstetaartenshop.nl/asso … -3995.html

12

Allemaal bedankt voor het meedenken  :thumb:  Gaat helemaal lukken zo.
M'n vriend kwam nog met kokosnoten en ananas  :lol:

13

Misschien iets knutselen met snoeppapier?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!