1

Onderwerp: lijm lijmt niet?

hey meiden,

nou sinds de geboorte van dochterlief toch maar weer het taarten opgepakt. en nu moet ik voor mijn zusje een bruidstaart maken. helemal zin in. maar nu had ik vor het eerst glue gekocht: JEM Petal Glue -Eetbare Lijm- 60 gr

maar ik wilde een strik maken dus alles gedroogd en wilde ze lijmen op de onderkant. maar het enigste wat gebeurd is dat het smelt. maar het blijft niet plakken. zorgt er eerder voor dat alles stuk gaat!

doe ik iets fout?

groetjes kim

2

Re: lijm lijmt niet?

Heb je de lijm een uurtje laten staan???? dan word het dikkig en dan kun je het gebruiken,.....gelijk blijft het waterig!!!

3

ik heb de kant en klare! moet ik die dan overgieten en dan pas gebruiken ofzo?

4

oef....op de webshop site staat alleen doorroeren.....ik werk met tylose en water.....dan heb je hetzelfde....dus ik kan je nu niet verder helpen....succes

5

ik denk dat je het er te dik opgesmeerd heb
ik gebruik het altijd en doe er minimaal lijm op en dan gaat het wel goed
als ik soms weleens iets te dik heb gesmeerd  krijg ik dit ook

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

6

Yup, als je te dik smeert dan wordt je fondant te vochtig. En eerlijk gezegd vind ik de kant en klare lijm te waterig/slap/vloeibaar, daarom maak ik het altijd zelf. Je kan de pijm sterker maken door er wat tylose bij te doen, het moet dan wel een nachtje blijven staan. Of zelf maken natuurlijk, met tylose en gekookt afgekoeld water. (gekookt is het langer houdbaar)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

zo'n strik plakt het makkelijkst met icing :Y  heeft wat meer body, dus ook minder kans op breuk

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

hmmm iik dacht inderdaad veel erop dan blijft het goed plakken :o  hahahahaha dus dat is mijn fout geweest. dus een dun laagje is genoeg?

is voor bruiloft dus wil het echt goed doen!

tylose heb ik niet in huis helaas

9

Carien schreef:

zo'n strik plakt het makkelijkst met icing :Y  heeft wat meer body, dus ook minder kans op breuk

Klopt. Ik doe het ook altijd met RI  :Y

10

ik heb nog nooit met icing gewerkt

hoe doe je dat dan?

11

maken ;)

volgens Suuz: Ik gebruik altijd 3 eiwitten (M) en ongeveer 500-550 gram poedersuiker en een paar drupjes ctroensap.
Alles even met de spatel mengen zodat de suiker helemaal door het eiwit zit.
Dan alles kloppen voor 10 minuutjes ongeveer en tot gebruik laten staan met een vochtige doek erop. Als je het langer wil bewaren kun je het in de koelkast zetten in een bakje met folie helemaal op het mengsel gedrukt. Daarna natuurlijk even opnieuw opkloppen.

Je moet zelf even kijken wat de fijnste substantie voor je is. Als het nog te zacht is meer poedersuiker, als het te stijf is iets verdunnen met een beetje water.

een paar dagen bewaren kan geen kwaad hoor in de koelkast.

Succes!

of:

met eiwitpoeder kun je het wat langer bewaren, ongeveer 2 weken. in plastic bakje, direct op de icing vershoudfolie, gedrukt en dan de deksel.

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/24/Royal+Icing/

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl